Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Snö och bakelser

Publicerad 2006-03-29 13:16:00 i Dagens,

Det snöar för tredje dagen i rad. Åh, vad skönt det är med snö. Som jag har längtat efter mer snö. Ja, jag är ironisk.
Försöker att gilla läget.

Kan inte klaga på konditionsträningen utomhus nu.
Att pulsa i snö med liten lapphund är helt okej träning. För mig.
Det är värre för hunden. Mumma ska inte gå så mycket i djup snö. Hennes armbåge mår inte bra av det. Att ta sig fram i tre meter höga snödrivor är tufft för hundens korta ben.
Jag kanske överdrev lite där. Snödjupet är nog bara två meter… En halv meter…?
Och Mummas ben är inte så korta. Måste vara värre för taxar.
Det känns som jag vadar genom minst tre meter höga snövallar överallt. Utom där traktorn har plogat då. Vi har naturligtvis plogbilar som röjer bort snön på vägarna.
Men det är känslan som räknas.

Det är svårt att gilla läget märker jag.
Kanske ska åka till favoritfiket och muntra upp mig lite med en bakelse. Är ju flera dagar sedan jag var där.
Jävla snö!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2006-03-29 15:59:08

här regnar det. Bet du hur skönt det är med lite regn!!
Jo, det är faktiskt skönt för det betyder att all den här jävla snön håller på att försvinna. Idag kändes det som vår när gruset knastrade under mina sneakers.
Jag önskar lite regn till dig också.

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2006-03-29 17:04:54

Jag säger "jävla snö" jag med... nu får det vara nog.

Postat av: Darkangel svarar Anna

Publicerad 2006-03-30 01:02:27

Ja tack!
Fixa lite regn åt mig! :)
Så snön regnar bort.
Låter så härligt.

Postat av: Darkangel svarar Nina på Johangården

Publicerad 2006-03-30 01:04:59

Det ska visst snöa i morgon också. :(
Jag är livrädd för halkan. Bilkörningen var en pina idag.
Hunden vantrivs med snön! När en lapphund har fått nog av snö då har det gått långt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela