Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Dagen då jag gjorde allt rätt men ändå kollapsade

Publicerad 2006-05-05 02:10:49 i Hälsa och ohälsa,

Kollapsade av trötthet.
Jag var ute på promenad med Mumma-Lotta. Jag har skrivit ca 58 inlägg om att min hund är halt men aldrig berättad om hennes smeknamn när hon är halt.
Mumma-Lotta är en omskrivning av ordet ”halta Lotta” och hundens namn. Nu vet ni det.

Vi träffade en trevlig granne som har två söta ulltussar till hundar. Hundarna fick leka och vi fortsatte promenaden. Hundägaren gick mycket snabbt, men jag är tjurig så jag försökte hänga med i tempot, även om jag egentligen ville gå en lugn promenad.
Efter någon kilometer tappade jag orken totalt. Fick sådan värk i kroppen att jag fick dra ner tempot och låta grannen fortsätta på egen hand.

2006-5023
Hade mest ont i hälen. Det var längesedan jag hade så stora problem med Plantar Fasciit eller Hälsporre.

Våra respektive hundar hade lekt så mycket att dom var nöjda.
Mumma är vallhund och vill hålla flocken samlad men hon är också min hund. Det viktigaste är att matte är med. Mumma är en mycket social lapphund. Glad och vänlig. Älskar att träffa och ”prata” med andra människor och hundar.
Men det är bara mig hon litar på.

20006-5044

Så fortsatte vi i lugnare tempo.
Efter 4.32 km tvärdog min energi totalt. Jag orkade inte fortsätta.


Andra bloggar om: hälsa, sjuk, trött, hund

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela