Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Pyret vill inte

Publicerad 2006-05-11 02:06:07 i Hunden Mumma,

Okej. En person kan få följa med.
Det kan jag skriva utan att lova för mycket för jag vet att han inte vill följa med.
Han fick åtminstone lyssna på mitt livs lidande idag när jag ringde till honom.

Känn dig hedrad Pyret! För du är den enda jag berättat för. I verkliga livet.
Fast jag tvivlar på att han hörde så mycket av vad jag pratade om. För mycket jobb.
Jag minns hur det var. Jag jobbade mycket själv en gång i tiden.
Kommer att jobba mycket i framtiden också.

Men jag ville inte prata om att gifta mig med Pyret. Haha! Den tiden är nog över.
Jag ville bara prata om hundar och hundens sjukdomar.
Med en person som kan det området bättre än jag.

Orkar inte diskutera med alla amatörer som finns bland mina vänner.
Orkar inte lyssna på deras råd som inte är något värda.

OBS! Det här gäller bara mina vänner IRL.
Det gäller inte mina vänner i Blogghuset. Ni får ”diskutera” hur mycket ni vill!

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2006-05-11 11:55:26

Trist att Mumma är dålig. Får jag fråga hur det märktes? Elvis vill inte gå ibland. Undrar om han har ont eller om det är på pin kiv...? Vad är förresten adressen till din andra blogg? Ha det bra!

Postat av: Magda

Publicerad 2006-05-11 16:23:50

Guuuu va härligt! Att någon faktiskt skriver om att man varken vill, har tid eller ids med allt och alla. För det vill man inte. Inte jämt iaf.

Jag är också ute och påtar i trädgården, målar lite och latar mig i solen. Det är njutningstid nu. En underbar brytningstid som inte kommer tillbaka om några veckor. Den är här nu, bara nu. Så det andra får sitt sedan. As I always say, just do it your way, shit happens anyway!

Ha det gott!

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-05-11 19:22:06

Tack :O)

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-05-11 19:24:17

men du ... jag sov nyss ... kolla så att du verkligen har Mumma kvar.

För jag drömde att ett slusko till hemlös hade snott mumma och sen ljög han o hade sig för oss ... för att få medlidande .. sen blev jag jätteärg när jag fick veta hur det var. Han hade till och med döpt om henne till Buffy ;-)

*kram* och *blöt nospuss* till Mumma

Postat av: Darkangel svarar Nina

Publicerad 2006-05-11 23:44:49

Mumma fick svårt att gå i trappor. Blev ostadig när hon gick. Vinglade lite. Reagerade med obehag när jag klappade och borstade henne.

Min andra blogg är nerlagd. Jag har inte skrivit något vettigt där.

Pussa Elvis!

Postat av: Darkangel svarar Magda

Publicerad 2006-05-11 23:46:26

Tack för dom orden!
Klokt tänkt!
Det är ju en underbar tid nu!

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-05-11 23:47:27

Jag föredrar ofta blogghuset!
Märker jag.:)

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2006-05-11 23:50:14

Jag kollar!
Hon sover här bredvid mig. Tur!
Buffy? Jäklar. :)

Mumma skickar puss tillbaka!

Postat av: Lena

Publicerad 2006-05-13 22:13:23

GOTT ATT PYRET FINNS DÄR...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela