Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Röda stugor och mord

Publicerad 2006-05-27 03:56:16 i Böcker,

Nu fortsätter jag med ännu en svensk bok. Olycksfågeln, skriven av Camilla Läckberg. Hennes fjärde bok. Återigen en polisutredning på Tanumshede polisstation. Jag gillar den här typen av svenska deckare. ”Mord i lantlig idyll med röda stugor”. Jaja. Vi är många som gillar den här typen av böcker.

Personporträtten tar mycket tid av boken. Alla personer som varit med i tidigare böcker är med nu också. Ibland undrar jag varför. Dom tillför inte handlingen särskilt mycket. Jag är på sidan 123 nu och äntligen börjar det hända något. Början av boken har mest handlat om att presentera persongalleriet. Och det är många personer. Jag orkar inte riktigt engagera mig i alla människor. Men det är svårt att hoppa över stycken för jag antar att alla människor kommer att ha någon avgörande betydelse för upplösningen av boken.

Handlingen så här långt är en bilolycka som förmodligen är mord.
Dokusåpan Fucking Tanum har börjat spelas in i samhället.
Så ännu ett mord.

Nu kanske det kommer igång.


Andra bloggar om: bok, böcker, deckare

Kommentarer

Postat av: Lilla Spöket

Publicerad 2006-05-27 05:22:10

Jag som har längtat efter den... Hennes böcker brukar ju vara riktigt bra!

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-05-28 20:56:35

Tvärt emopt Lilla Spöket så gillade jag aldrig Läckberg av nån anledning ... jag har bara läst hennes första. Inte direkt dålig .. men det var nåt som jag inte gillade, nåt som fick mig att INTE köpa/läsa fler böcker av henne.

Postat av: Darkangel svarar Lilla Spöket

Publicerad 2006-05-30 03:07:48

Gillar du dom andra böckerna kommer du nog att tycka om den här. :)
Fortsätt längta!
Min smak är inte den bästa. Men jag tycker om boken på något sätt ändå. Fast...

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2006-05-30 03:09:57

Jag hittar ingen huvudperson i boken som jag kan gilla eller avsky. Är det därför jag inte gillar boken så mycket?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela