Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Anticipation

Publicerad 2006-11-24 07:52:23 i Min hälsa,

Nu börjar värktabletterna kicka in.

Jag fick ta dom tidigt i morse.

En dag på Ikea tar kål på kroppen. Herregud, man är inte på topp alla dagar.

 


Men oj, så tacksam jag är för att jag har mina värktabletter.

Att min läkare och jag hittade en kombination som fungerade.

Dom har effekt på mina besvär. Och inga besvärliga biverkningar.

Men den tiden när inget fungerade kan jag fortfarande minnas. Och jag kan känna paniken.

 


Det är värre för dom som har kronisk värk och inte får någon hjälp av mediciner eller behandlingar.
Det finns mycket kvar att göra på det området. Fick jag välja en ny yrkesbana nu så vet jag vilket område jag skulle forska om. För forskning blev det nog. Igen!

 


Mmm, nu är det dags för sängen och mitt avspänningsprogram.

Avspänning, kroppskännedom och lite mjuk stretch i en skön kombination.
Sen kommer jag att må bättre.


 


Och hey, det är fredag idag! Helgen är snart här!

 

snoopy

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2006-11-24 08:56:38

Den känslan när tabletterna gör verkan..går knappt att beskriva!! Ha en bra dag..kram!!

Postat av: Annika

Publicerad 2006-11-24 09:59:47

Avspänningsband... Just det. Där kom mitt dåliga samvete fram igen. Borde verkligen ta och plocka fram mitt band innan nacken blir riktigt illa igen.

Postat av: Malin

Publicerad 2006-11-24 11:22:43

Får man vara fräck och fråga vilken kombination du har hittat som hjälper? Jag har själv psoriasisledvärk i de stora SI-lederna och lider alla helvetes kval. Jag har hittat en kombination som hjälper någorlunda. Det är Paraflex/Dexofen/Treo. Har dessutom Methotrexate som jag håller på att ställa in. Försöker överleva!!
Kramar från Malin

Postat av: Mie*, Absolut Guldkant

Publicerad 2006-11-24 14:13:20

Vad skönt att det hjälper! Hoppas du får en fin helg! Kram!

Postat av: Darkangel svarar Anna

Publicerad 2006-11-24 18:40:25

Det är nog bara vi som har värk som riktigt förstår vilken känsla det är.
Ingen kick som några kanske tror. Utan bara en behaglig känsla av att värken domnar bort! Och att man blir som "vanligt" igen!

Postat av: Darkangel svarar Annika

Publicerad 2006-11-24 18:44:57

Jaaa! Visst är det bra.
Lite tråkiga kanske?!
Jag gör mina rörelser och avspänning till vanlig musik nu. Lyssnade ofta på Metallica förut.
Det fungerade inte särskilt bra! :)

Ta hand om nacken nu! :)

Postat av: Darkangel svarar Malin

Publicerad 2006-11-24 18:45:37

Jag ska skriva ett inlägg senare. Inga konstiga mediciner alls. :)

Postat av: Darkangel svarar Mie* Absolut Guldkant

Publicerad 2006-11-24 18:46:09

Tack vännen! :)

Postat av: Sussie

Publicerad 2006-11-24 19:31:37

Vad äter du medicin mot?

Postat av: Darkangel svarar Sussie

Publicerad 2006-11-24 23:14:01

Kronisk värk i axlar, nacke och rygg.
Förslitningsskada i axel.

Sjögrens syndrom.
Och det är jordens tråkigaste sjukdom. Inte tråkig för att det gör ont, utan bara rent allmänt ointressant. Ojoj!
Och då är jag ändå mycket intresserad av andras sjukdomar. :)

Herregud, jag låter som ett renoveringsobjekt.
Extreme makeover! Tack!

Postat av: Sussie

Publicerad 2006-11-26 14:52:42

Aj, det lät inte så skönt :/ usch . stackare! är det bara medicin som kan lindra det hela?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela