Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

En hel värld

Publicerad 2006-11-22 23:45:56 i Hälsa och ohälsa,

Indisk huvudmassage, reikihealing, chokladmassage, framvagnsinställning, andlig healing, ayurvedisk yogamassage, chakraflödesmassage, klassisk massage, taktil massage, tarokortläggning, shiatsuterapi, koppningsmassage, yogaflow, frigörande dans, frigörande andning, storseans, privata sittningar, ansiktsmassage… nu orkar jag inte mer.
Men det här är ett smakprov på vad som kan erbjudas i form av olika behandlingar, kurser och "andlig" vägledning i Hålan. Kollar jag vad som finns i hela Sundsvall så kan jag fortsätta att skriva tills det blir morgon.

Jag vill ju gärna vara en förstående och tolerant människa men vissa delar av det här får mig att känna en viss förundran.


Jag har själv prövat minst tre av ovanstående behandlingar. Trevligt? Absolut!

En form av behandling var faktiskt mycket behaglig.
Men det botade inte mina problem med kronisk värk, trötthet eller sömnproblem. Det var kul för stunden. Kostade ohyggligt mycket pengar.


Minst två terapeuter var själva utbrända. Eller hade åtminstone varit det. Dom lämnade olika uppgifter till olika kunder.

Men först hade dom varit sjuka och sen skulle dom behandla sjuka människor.
Känns för mig som att en blind leder en blind. Fungerar sällan bra.

I båda fallen så blev terapeuterna återigen sjuka och var själv tvungna att gå på behandling hos någon som jobbade med rosenmassage, schamanism, kristallterapi…

Det tar liksom aldrig slut.


Jag fick nog. Vägrade att gå på en enda behandling till.
Men det är klart. Jag blev ju inte frisk heller.
Jag borde kanske prova magnetterapi, doin, medveten närvaro…

Eller möjligen rulla mig i tjära och fjädrar och lägga ut bilderna på bloggen. Det känns ungefär lika lockande.


En av behandlingarna har förresten inget med kropp eller själ att göra. Någon som vet vad?



Andra bloggar om:

Kommentarer

Postat av: Li

Publicerad 2006-11-23 21:02:27

framvagnsinställning?

Postat av: Darkangel svarar Li

Publicerad 2006-11-24 02:24:46

Har du aldrig gjort en framvagnsinställning av kroppen? :)

Du har så rätt Li!

Postat av: Matildas fikarum

Publicerad 2006-11-24 14:39:23

Jag fick nästan kaffe ut genom näsan, så mycket skrattade jag.

Jag undrar ibland varför folk betalar för alla sorters behandlingar som nog är, som du säger, trevliga, men ineffektiva. Ingen Bowen teknik i världen skulle kunna fixa min dåliga rygg.

Postat av: Magda

Publicerad 2006-11-24 14:57:06

Känner igen ;) Har nästan provat allt det där själv... Dessutom utbildadade jag mig till Body Harmony-terapeut en gång för 100 år sedan.

Postat av: Darkangel svarar Matildas fikarum

Publicerad 2006-11-24 18:21:38

Välkommen till bloggen!

Det är märkligt att man får folk att gå på vad som helst.
Men desperation över värk, trötthet eller vad det nu handlar om gör att många tappar sans och vett.

Jag klarar inte riktigt av allt det här längre!
Även om jag försöker vara tolerant! :)

En framvagnsinställning hos gubbarna på min bilverkstad vore kanske inte hller så dumt! Haha!

/D

Postat av: Darkangel svarar Magda

Publicerad 2006-11-24 18:24:27

Gör du framvagnsinställningar? :)

Dom flesta som har kronisk värk har nog provat lite av varje.
Men att så många i vår lilla Håla kan leva av det här jag räknat upp förvånar mig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela