Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Peppar peppar

Publicerad 2006-11-03 01:48:36 i Dagens,



Pepparkakor och rött te är mycket gott, kan jag berätta.
Det har jag testat i kväll.
Vilken tur att pepparkakssäsongen är här. Den är här så fort ICA börjar med att ställa burkar med pepparkakor mitt i gångarna. Så man nästan snubblar på godsakerna.
Jag vet att det inte är jul nu. Ni behöver inte påminna mig.
Men jag gillar nog förberedelserna bättre än själva julen så jag tar mig friheten att njuta av godsakerna lite i förväg.

Kommentarer

Postat av: SoP

Publicerad 2006-11-03 02:38:14

Instämmer glatt o till Fullo! Jag vill ställa in massor av burkar i skåpet o öppna dörren o känna mig rik o glad! Det Dj*vliga är att de innehåller i stort sett bara vetemjöl o socker--superingredienser för diabetiker- *morr*

Postat av: Malle

Publicerad 2006-11-03 19:13:54

Wow ja vilken höjdare det är!

Postat av: JUNITJEJ

Publicerad 2006-11-03 23:42:46

Kul att kika in i din blogg igen! Visst är det gott med pepparkakor! Idag köpte jag mig chai-te. Jag har ännu inte druckit något av det, men det luktar verkligen JUL av det.

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-11-04 00:44:44

SoP: Förstår att du morrar!

Malle: Visst är det!

JUNITJEJ: Te som luktar jul? Låter gott!

Postat av: Hannele

Publicerad 2006-11-07 09:58:27

Vi har också tjuvstartat, tioo och med smuttat på glöggen.
Jag är svag för mögelost på pepperkakor, mums.
Förra året köpte jag glöggte på julmarknaden.

Postat av: Darkangel svarar Hannele

Publicerad 2006-11-12 04:19:07

Allt du skriver om låter gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela