Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Svårt med namn

Publicerad 2006-11-13 01:32:25 i Hunden Mumma,

Idag på promenaden fick Mumma bråttom. Jag var lätt tårtförgiftad och hann inte riktigt med i hennes tempo.
Jag ropade på Mumma och hon stannade. Duktig hund, tänkte jag. Men så satte hon fart igen.
Hon hade hittat ett spår efter en hundkompis. Det blev mängder av lek och bus när dom träffades.

Kul, tyckte jag.

Kul, tyckte Mumma.

Hundkompisens ägare frågade vad min hund hette. Var det Hulda, frågade damen.
Hulda? Det var ju inte ens i närheten.
Men Mumma såg inte ledsen ut fast hon blev kallad för Hulda.

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-11-13 21:30:46

Hulda....hehe...låter snällt i allafall

Postat av: SoP

Publicerad 2006-11-14 02:33:38

Haha.. hundar blir glada om man så säger hundskrälle i snäll ton till dem- ;-)

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-11-14 04:06:14

Gunnel: Ja det gör det!

SoP: Det har du så rätt i!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela