Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Tappad aptit

Publicerad 2006-11-26 15:29:17 i Lite av varje,

Brukar någon av er äta i sängen? Jag menar inte att äta frukost på en fin frukostbricka.

Utan här handlar det om att ligga och äta och samtidigt titta på tv eller läsa en bok.
Slafsa i sig något helt onyttigt som godis, choklad, bakelser, pepparkakor, glass, chips, popcorn eller vad som helst.
Ha en chokladask på magen och trycka i sig bit efter bit. Nåt sånt.

En av mina vänner gör det ibland.
Han åt glass i sängen när han kollade på tv. Somnade nöjd och mätt.

När hans sambo vaknade senare på natten med sin hand i en glassbytta så blev hon lätt vansinnig. Jag har viss förståelse för det.

Men jag äter också på samma sätt ibland. Har somnat med en chokladbit i handen och vaknat med smält kletig choklad överallt.


Bajs-Märta i tv skulle nog bli helt vansinnig över ett sådant ätbeteende.

gillian
Ni vet.
Hon som gör programmet Du är vad du äter. Den engelska versionen.
Hon som är besatt av att studera andra människors bajs.
Otroligt äckligt program.
Som ska handla om hur man lägger om sin kost och blir en ny människa.

Jag tappar alltid aptiten när jag ser hennes program så det fungerar på mig.
Jag håller mig smal med hjälp av Bajs-Märta.

Kommentarer

Postat av: Junitjej

Publicerad 2006-11-26 17:01:45

Jag förstår heller inte varför de i TV måste ha bajs-snack. Kan det inte räcka att tala om vilken kost man bör äta? SKIPPA BAJSET!!

Postat av: Darkangel svarar Junitjej

Publicerad 2006-11-26 17:08:46

Jag gillar bra, nyttig och god mat! :)

Men inte bajspratet. :(

Postat av: SoP

Publicerad 2006-11-26 20:20:40

Nej jag äter inte så, möjligen i soffan/stolen ibland-- du, BajsMärta- jag tror alltid hon ska bryta sina pinnben i sina smala höga skor när hon kommer rännande -- med flaxande kappa som en elak häxa-- Ser aldrig de programmen längre. *urs*

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2006-11-26 21:10:22

Haha! Jag ser programmen ibland för att reta upp mig.

Postat av: Malle

Publicerad 2006-11-26 21:57:36

Fniss...ja hon e lite kinky den damen faktiskt! Jag får bara ågren av programmet snarare än att bli inspirerad, tyckte nästan att Tjockholmen var bättre ;)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-11-26 23:00:48

Jag får krypande obehagskänslor av tanten!
Urk!

Postat av: Emma

Publicerad 2006-11-26 23:26:49

hahaha bajs-märta, pricken över i:et där du!

Postat av: Darkangel svarar Emma

Publicerad 2006-11-26 23:48:02

Ja, visst är det ett bra namn?! :)
Kvinnan har en allvarlig fixering vid just bajs. Haha!

Postat av: SoP

Publicerad 2006-11-27 04:46:22

Jag ser den svenska versionen Ibland- det finns mycket bra tips o man fattar en del sammanhang man inte tänkt på förut-

Postat av: Matildas fikarum

Publicerad 2006-11-27 10:47:45

Fy fan vad du är rolig, Darkangel. Jag skrattade så hela tangenbordet blev sprejat när jag läste om Bajs-Märta.

Om jag äter i sängen? Jepp. Jämt. Sängen är mitt middagsbord och där äter jag godis, lunch, middag, pizza, och vad som helst. En gång somnade jag hållandes en bit pizza i handen.

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2006-11-27 12:24:57

Det finns bra tips. Och god mat.

Postat av: Darkangel svarar Matildas fikarum

Publicerad 2006-11-27 12:29:48

Underbart att se att det finns fler som äter i sängen. :)
Åt en chokladbakelse förra veckan.
Vaknade av att jag hade chokladmousse på halsen och på nytvättade örngottet! :)

Vi skulle nog bli tvångsinkallade till Gillians tv-program om hon bara kände till oss!

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-11-27 15:43:07

*SKRATTAR* ja herrejösses .... det var nog längesen jag käkade i sängen ... men jo det har jag def gjort .. förr när jag tittade på TV.

kramen:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela