Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Vinterkräkas

Publicerad 2006-11-18 12:36:44 i Dagens,

Jag har verkligen fobi för vinterkräksjuka nu. Läste en artikel i en av kvällstidningarna förra veckan som var gräsligt detaljerad när det gäller symtom. Jag ville inte läsa men måste ändå göra det. Fy f*n, vilket elände.

Nu räcker det inte med att jag ”sjukhustvättar” händer och underarmar när jag varit ute i affärer, på fiket eller någon annanstans där det finns många människor. Jag vill duscha också när jag kommer hem. Helst i sprit. Mängder av sprit!
Rent logiskt förstår jag att det är för sent att duscha i sprit när jag kommer hem.
Men jag kan väl knappast ha en portabel spritdusch med mig i affärerna.


Jag är livrädd för att komma nära grannen som har varit ute och rest. Han borde sitta i karantän några veckor nu.


Det får nog bli en Eboladräkt i år också.
För stanna hemma och ha fobi går ju inte.

Jag ska spendera en hel del pengar redan till veckan.
Och hur skulle det gå för moddarnas Sverige om inte jag gjorde det?


Beställa en Eboladräkt, det ska jag göra.

Kommentarer

Postat av: annalena

Publicerad 2006-11-18 13:22:19

Usch, för vinterkräksjukan och alla andra kräksjukor. Finns inget värre, jag har också fobi för dom.

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-11-18 17:34:49

Jag har inte fobi...men fy fasiken för ränna och kräkningar. Jag hoppas att jag klarar mig i år också. För bland barnen på dagis brukar det gå runt runt runt runt flera veckor

Postat av: caroline

Publicerad 2006-11-19 04:09:59

jag har också kräkfobi som handikappar mig massor i livet . Antar att det var den VÄLDIGT detaljerade artikeln i aftonbladet du syftar på . Jag hatar vintern bara för alla dessa magsjukor jag mår illa i stort sett hela tiden och är orolig för att drabbas.

Postat av: Darkangel svarar annalena

Publicerad 2006-11-19 11:55:00

Jag har handskarna på mig inne på affärerna. Haha!

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-11-19 11:55:19

Hoppas att du klarar dig!

Postat av: Darkangel svarar caroline

Publicerad 2006-11-19 11:56:14

Japp! Det var den artikeln! Fy f*n vad detaljerad den var!

Postat av: Blackart

Publicerad 2006-11-19 15:38:55

Jag har alltid alcogel i väskan. Och hemma. Jag har fobi, på äkta allvar. (du kan läsa lite om det i min blogg, emetofobi) Tyvärr är jag för feg för vad folk tycker, annars hade jag kört en Michael Jackson och haft ett stort fett munskydd. Men jag brukar försöka handla på udda tider, typ sju på morgonen, när det inte är så mkt folk...

Postat av: Darkangel svarar Blackart

Publicerad 2006-11-21 00:52:30

Alcogel använde vi i sjukvården. När jag jobbade där för evigheter sen. Det är ju superbra!
Hur får du tag på den?

Postat av: Blackart

Publicerad 2006-11-24 10:06:41

Kvalitetsvaruhus.se, det är lite krångligt att hitta, men under "hälsa, skönhet, samliv" och sedan vidare till "hud och hår" och sedan vidare till "diverse" så ska du nog hitta! Finns 600 ml och 150 (perfa till väskan).

Postat av: Darkangel svarar Blackart

Publicerad 2006-11-24 14:18:22

Tusen tack!
Ska kolla så fort jag kommer hem igen. Jag behöver verkligen det.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela