Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Då var det gjort

Publicerad 2006-10-07 10:25:30 i Dagens,

6799




















6803

Frukosten avklarad.
Det är ljust ute men jag är omtänksam och har gardinerna nerdragna så Mumma får sova ifred. Är mysigt med tända ljus.

Undrar om min frukost skulle duga för damerna i programmen ”Du är vad du äter”?
Nej, det skulle den inte göra. Dom skulle plocka bort blåbärssylten och juicen. Skulle skrika om att det är för mycket socker i den goda sylten. Juice är väl förbjudet att dricka om man inte har gjort den själv.
Jag gillar min frukost.

Men på helgen skulle jag gärna vilja äta en lite lyxigare frukost.

Äter ni en lyxfrukost på helgen?


Kommentarer

Postat av: Lilla B

Publicerad 2006-10-07 12:09:03

Helgfrukostens lyx består i att den äts långsamt. Inget tittade på köksklockan och borta är bråttomkänslan.

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-10-07 19:30:30

Klart vi äter lyxfrukost på helgerna. Den består av en tallrik havregrynsgröt med hemgjort lingonsylt. Sen blir det kaffe med två hårdmackor, en med kaviar och en med bara bordsmargarin.
Jag vill helst inte ha något annat utan så här ser min frukost ut året runt. Men de få gångerna jag sover på hotell då ser jag fram emot att hotellfrukosten. Då man kan fylla tallriken med en massa som man inte äter hemma.

Postat av: Darkangel svarar Lilla B

Publicerad 2006-10-08 01:42:37

Det är skönt att ta det lugnt med frukosten!

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-10-08 01:43:04

Hotellfrukost! Åh...

Postat av: Inga M

Publicerad 2006-10-08 09:14:21

Första titten i Din blogg tror jag. Trevlig läsning!
Till ämnet: Jag äter inte lyxfrukost på helgerna. Jag äter ingen frukost alls. Är aldrig hungrig ens förrän framåt lunchtid. Arbetsdagar äter jag pliktskyldigast frukost; ett par riskakor o varmt vatten. Så det lyxiga med helger är att inte äta frukost alls utan bara lomma omkring helt onyttig i tystnaden.

En frukostlast har vi dock jag o gubben. När vi är i Stockholm kan vi bo lite sunkigt på hotell, men ta taxi till Grand och frossa i deras frukost! Den är bara suverän!!

Postat av: Darkangel svarar Inga M

Publicerad 2006-10-09 01:25:12

Hej och välkommen!
Grands frukost är underbar!
På mitt senaste jobb bodde vi under en period på Grand hotell när vi var på tjänsteresor i Stockholm. Fast oftast i dom små sunkiga rummen. :)Men frukosten! Åh...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela