Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Första intrycket

Publicerad 2006-10-13 04:09:39 i Tankar,

16

Jag jobbade på olika vårdcentraler i vårt landsting.
Det första intrycket man gör som ny på en arbetsplats känns alltid viktigt. Jag hade fått ett sommarvikariat på en vårdcentral i en liten håla.
Första dagen på jobbet följde jag den jag skulle vikariera för. Hon skulle ta prover på en mycket svårstucken patient. Jag stod bredvid och försökte att rent mentalt stötta henne. Men det var problem. Hon var stressad och grävde och grävde efter kärl i armen på den stackars patienten.
Efter en stund märkte jag min syn blev dimmig. Jag hörde alla ljud på avstånd och det surrade i huvudet. Jag hör någon som säger att nu svimmar hon och jag funderade på vem dom pratade om. Just det. Det var förstås mig dom pratade om. För plötsligt låg jag på golvet utan att förstå vad som hade hänt. Sen vaknade jag till på en brits i rummet bredvid.
Oh, maj gad, jag hade svimmat. Jag hade svimmat på första dagen på min nya arbetsplats.

Jag vet inte men jag gissar att jag gjorde ett ganska bestående intryck på den arbetsplatsen.

Kommentarer

Postat av: Kimmi

Publicerad 2006-10-13 04:21:37

Ny bok av Cornwell på väg. Titel: At Risk.

Verkar inte handla om Scarpetta & Co men inte om den där andre tråksnuten heller. Detta verkar vara helt nya karraktärer.

Spelade förresten csi-spelet på hennes sida: www.patriciacornwell.com
Fick 6 poäng av 8. Utmanar dig alltså! ;-)

Postat av: Darkangel svarar Kimmi

Publicerad 2006-10-13 09:28:54

Kolla längst ner i vänstra hörnet under rubriken: Böceker som jag läser nu. Där finns den. At Risk.
Men jag har inte läst den ännu. Slöfi**a!

Postat av: Kimmi

Publicerad 2006-10-13 10:46:40

Hörrududu...tycker nog du förväntar dig att jag ska ha lite mycket i huvudet nu va! *skrattar*
Tänk på att inte belasta min vidbrända hjärna med mer än en (max 2) tankar i taget!

Postat av: Magda

Publicerad 2006-10-13 13:06:25

Din stackare! Det kan ha varit jag som var patienten :) Mina ådror rullar himla fint fram och tillbaka. Jag brukar säga till om det innan sticket. En gång var jag blå runt hela armen efter ett himla grävande där i armen. Fast det som inte är stulet kommer alltid tillbaka och vips var det gigantiska blåmärket borta.

Postat av: Darkangel svarar Kimmi

Publicerad 2006-10-14 04:06:50

Jag kom ju inte ens ihåg boken. :)
Fast den finns på bild i min egen blogg.

Postat av: Darkangel svarar Magda

Publicerad 2006-10-14 04:08:45

Jag var blodgivare förut så mina kärl är sönderstuckna.
Och jag blir mycket irriterad om dom missar att sticka rätt. Ingen får karva runt i mina armar. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela