Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

I all evighet

Publicerad 2006-10-15 03:22:41 i Dagens,

Mitt städningsprojekt pågår fortfarande. Ännu en garderob röjd. Soptunnan blev full av skräp. Men det händer något mystiskt när jag är borta. Så fort jag kommer tillbaka hem igen upptäcker jag att en annan garderob är proppfull av prylar.
Vem är det som smyger in och saboterar min städning? Jaja, det är förstås jag som inte står ut med att se prylarna som ska flyttas till förråd och vräker in allt där det finns plats. I väntan på att jag ska gå ut till förrådet som tydligen ligger tre mil bort.
Märkligt vad svårt det blir ibland. Det känns som jag bara jag flyttar runt sakerna. Det här verkar bli ett evighetsprojekt. Och jag har ruskigt dåligt tålamod när det gäller städning.
Men det är något sjukt med all ”bli lycklig genom att skapa ordning genom att rensa hemma” som vi håller på med. Vem orkar hålla på med att hålla ordning på varenda pryl? Det tar ju en evinnerlig tid. Bra med ordningssinne men det går till överdrift ibland.
Jag tor jag övergår till att läsa böcker i stället.

Kommentarer

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-10-15 15:49:00

_Jag har ett fullfjädrat kaos omkring mig .. men jag tycker att det känns bra att kunna gå på golven utan att snubbla på allt, Så jag har ju ett riktigt projekt på g... en del klart en del inte .... men det llöser sig.

Bara en sån sak, hall, sovr/datarum och kök e klart .. det är ju de viktigaste ställena:-)

Tjing

Föresten böcker är finfint det:-)

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-10-15 17:27:01

Vad rolig du är!!
Vet du det är bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvet. Visst är det sant??

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela