Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Landstinget suger

Publicerad 2006-10-13 04:19:14 i Tankar,

Att jag slutade jobba i sjukvården berodde mycket på vår urusla arbetsgivare.
Landstinget suger som arbetsgivare. Jag jobbade 10 år i sjukvården utan att få en fast tjänst. Landstinget hade som system att ”belöna” oss med korta vikariat och långa vikariat. Och förstås deras form av favoritanställning: timanställningar.
Jag jobbade heltid alla år men aldrig som fast anställd.

17Det kändes som en befrielse när jag droppade nycklarna på min chefs skrivbord och slutade från ena dagen till den andra.
Jag hade fått ett nytt jobb i en helt ny sektor. En fast tjänst.
Men om man ska vara positiv så kan man ju säga att timanställningen gjorde det möjligt att sluta just precis när jag ville.

Kommentarer

Postat av: caroline

Publicerad 2006-10-13 11:42:16

I går sa jag upp mig från mitt jobb kändes bra men jag vet inte vad jag ska göra istället men samtidigt kan man ju inte ha ett jobb man mår dåligt av

Postat av: Darkangel svarar caroline

Publicerad 2006-10-14 04:12:57

Åh!
Nej, man ska inte behöva må dåligt. Kämpa på vännen!

Postat av: Hannele

Publicerad 2006-10-14 13:06:30

Grattis.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela