Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

PepsiMax och du är vad du äter

Publicerad 2006-10-23 04:30:14 i Hälsa och ohälsa,

Nu har jag druckit så mycket PepsiMax att jag inte kommer att sova inatt. Det var så gott. Jag brukar aldrig dricka Pepsi på kvällen men nu var jag så sugen. Dricker det inte mer än två gånger i veckan men nu kunde jag inte låta bli.

Jag är lite rädd för Anna Skipper i tv-programmet: Du är vad du äter. Snart kommer hon hit och tvingar mig att äta levande föda. Hon kommer att tvinga mig att dricka detoxdrinkar som jag spyr av. Urk, vad äckligt.
Trodde att levande föda upphörde att existera som kostråd för ca 20 år sedan. Men allt kommer tillbaka. Allt som är äckligt.

Jag tycker att programmen påminner om hur sekter fungerar. Först ska man avprogrammeras.
Allt som man gillat förut ska bli äckligt. Maten är äcklig. Kroppen är äcklig.
Man kommer att dö en förtidig död pga av övervikt.
Och om man nu skulle leva några år till så är man dömd till ett eländigt liv med sjukdomar som alla beror på felaktiga kostvanor. Cancer, diabetes, hjärtkjärlsjukdomar, stroke… Listan kan göras hur lång som helst.
När deltagarna i programmen fåtts att inse hur felaktigt dom levt, och helst klämt fram några tårar över hur misslyckade dom är, så ska dom omprogrammeras.
Det nya livet ska fyllas med råd som kostexperterna bestämmer. Spelar ingen roll om råden saknar vetenskaplig förankring.
I två månader följer deltagarna den nya sanna linjen för ett bättre liv. Och naturligtvis lyckas alla. Åtminstone i två månader.

Tralala vad lyckliga vi blir!

Det enda program jag gillat i serien var när Bert Karlsson var med. Han bjöd på motstånd. Han grät inte.
Han gjorde bara matematiken. Konstaterade att han åt och drack inihelvete för mycket utan att motionera. Han käftade emot när kostråden blev för extrema. Och då blev det inte så gravallvarligt. Det blev faktiskt roligt. Mänskligt. Anna visade att hon har humor.

Jag skrattade när han låg i soffan med en hög mumsmums på magen.

Bert Karlsson och jag har något gemensamt. Vi gillar mumsmums. Men jag äter inte godis just nu. Jag har bara druckit PepsiMax. Men det är förbjudet. Ah…

Snart står hon väl där i dörren en morgon.

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-10-23 19:38:27

JAg gillar det programmet och skulle själv vilja vara med bara för att få det där goda bordet uppdukat. Jag som äter ganska sunt...undrar hur hon skulle göra om mig. Jag tycker även dom där drinkarna ser goda ut...men det kanske dom inte är.
Men mumsmums det gillar jag också :O)

Postat av: SoP

Publicerad 2006-10-24 04:19:21

*skrattar* jag ser det lite av o till-- men Anna är ju rena solstrålen i jämförelse med den engelska snipan-- hon är Så hemsk! Jag skulle vilja ha en uppföljare om ett år på alla som varit med- o få veta hur det gått. Och i morgon ska jag be min sambo köpa en ask Alladin till mig.

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-10-24 07:11:18

Det kunde vara kul att se vad hon hittade på.
Det är många som gillar både Anna och programmet. Mest jag som surar.

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2006-10-24 07:13:30

Engelska damen med plastlådorna med bajs. :( Vämjeligt!
Uppföljning skulle vara kul. Hehe!

Alladin! Såå gott!
Det äter jag till jul. Massor! Börjar jag nu spricker jag. :)

Postat av: Li

Publicerad 2006-10-24 14:27:17

Vad är det för fel på Pepsi Max då? Det är ju gott och sockerfritt.

Postat av: Darkangel svarar Li

Publicerad 2006-10-26 03:35:20

Innehåller koffein. Är faaaarligt!
Innehåller konstgjort sötningsmedel. Det är ännu mer faaarligt!
Säger dom där matexperterna.

Jag älskar PepsiMax! Så det så! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela