Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Skäms lite

Publicerad 2006-10-15 03:24:18 i Dagens,

Finns nog många orsaker till att jag trivs på hotell. Det är inte bara för den goda frukostens skull. Men jag uppskattar mer och mer att slippa belamras av prylar. Jag gillar att ha saker som jag kan ta med mig när jag går.
Mina vänners renoveringsprojekt har varit så intensiva att jag knappt vågat ringa under en period. Jag orkar inte höra alla detaljer om väggar som rivs och köksskåp som ska monteras upp och detaljer om vilken tvättmaskin som är bäst och snickare som aldrig dyker upp och målning av lister och…

I två års tid har jag följt ett renoveringsprojekt som varit mycket intensivt. Känns som jag varit med själv och utfört det mesta av arbetet trots att jag hållit mig på behörigt avstånd.

Nu har dom kommit i mål och jag jublade i tysthet.

Så jag har lyssnat lätt oengagerat den senaste tiden. Men hört kommentarer om att det gnisslade betydligt i mina vänners förhållande.

-Jag flyttar snart till en lägenhet, säger en. Sure, tänker jag. Nu när drömhuset är klart.

-Jag ger upp, säger den andre. Mmm, tråkigt svarar jag.

Men idag fick jag klara besked. Nu ska dom flytta. Till varsin lägenhet. Drömhuset ska säljas.

Och nu skäms jag. För att jag inte lyssnat. Fan, jag är en dålig vän ibland.

Kommentarer

Postat av: Magda

Publicerad 2006-10-15 10:17:35

Du ska absolut inte klandar dig. De har gjort sitt val och alla vi som en gång renoverat på det där sättet vet, med facit i hand, att det sällan går smärtfritt.

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-10-15 17:52:14

Jag tror att det är många som går skilda vägar när dom pulat med hus eller annat. Lätt att glömma bort varandra i allt som man vill göra.
Du ska absolut inte ta åt dig för det. Jag är också dålig lyssnerska ibland...det kan bli för mycket av det goda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela