Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Stopp

Publicerad 2006-10-19 02:33:06 i Min hälsa,

6586 2



Men han fick mig att fundera.
Träningen i sig var nog okej.

Men det betydde också bilresor i sex mil dom kvällar jag tränade.

Det betydde att jag måste passa tider på kvällen när jag normalt vill vila.

Det betydde att jag måste ladda om efter den långa hundpromenaden mitt på dagen. Hinna äta, vila och sen kasta mig i bilen för att köra till gymmet.

När man är frisk är det kanske inte några större problem men för mig blev det nog för mycket. Jag har känt samma trötthet klubba ner mig när jag börjat gå en kurs eller överhuvudtaget haft någon planerad aktivitet just på kvällstid. Jag orkar fan inte.

Att passa tider stressar mig dessutom otroligt mycket.

Nu har jag inga nya aktiviteter inplanerade. Det känns skönt men samtidigt så surt. Att inte orka. Fast jag så gärna vill.
Men efter alla år måste jag försöka lära mig att känna igen när kroppen protesterar.   

Kommentarer

Postat av: Ediets

Publicerad 2006-10-19 23:27:09

Jag känner så väl igen mig. Att veta att man har tider och aktiviteter att passa kan kännas så oerhört stressande, och så kände jag inte alls innan utbrändheten. Små saker blir stora, och det är svårt för andra att förstå om man inte varit med om samma sak själv.

Postat av: Darkangel svarar Ediets

Publicerad 2006-10-24 07:33:23

Visst är det svårt att förstå för andra.
Ibland kan jag inte förstå det själv.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela