Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Strykning

Publicerad 2006-10-13 09:15:47 i Lite av varje,

Dags att stryka kläder nu så jag ser anständig ut på lunchen. Jag hatar att stryka kläder. Det göt ont i hela kroppen bara jag tänker på eländet.

Sen upp på vinden och leta skärp. Jag ska slå grannen med häpnad. Han ser ju bara mig i sunkiga kläder på hundpromenader och i myskläder hemma.

Det är modernt med leggings och jag var med förra gången det var modernt.
Fast då kallade det tights och man hade en lång tjock, stickad tröja över tightsen i stället för klänning.

Jag var smal som en pinne så jag såg väl hyfsad ut.
Min manlige chef som alltid klädde sig snyggt muttrade om att vissa såg så sunkiga ut i tights och tröja. Jag var tvungen att hålla med honom.

Men leggings och klänning blir säkert fint, fast inte på mig. Jag har gjort mitt på det området. Tänker inte svälta för att bli smal, och passa i modekläderna. Kläderna får anpassa sig efter mig nu!

Kommentarer

Postat av: Magda

Publicerad 2006-10-13 13:15:09

Det finns en del bra saker som exet lärde mig. Bla att inte stryka. Jag strök ALLT fram till 2002. Men numer kanske bara två gånger per år. Däremot är jag noga när jag hänger tvätten, drar ut sömmar och så. Och slätt blir det alltid på en rund mage ;)

Postat av: Anna

Publicerad 2006-10-13 16:28:02

Eller så kan du lägga alla pengar på kläder och inte ha råd att äta, är det inte så de gör?

Postat av: cleo

Publicerad 2006-10-13 16:51:08

Samma filosofi här. Fast jag är ledsen över att jag inte kan ha min favoritbyxor längre... Ett par lila mockabyxor i stl 38... Nu har jag 44 så det känns väldigt avlägset. Trevlig helg.

Postat av: Darkangel svarar Magda

Publicerad 2006-10-14 03:47:02

Ja, gud vad bra det är med lite mage ibland! :)

Postat av: Darkangel svarar Anna

Publicerad 2006-10-14 03:48:24

Jag kollar hellre din blogg! :)

Postat av: Darkangel svarar cleo

Publicerad 2006-10-14 03:50:51

Det är en klok filosofi. :)
Fast jag vill ju också gärna komma i mina favoritbyxor. Mina är ett par svarta Fillippa K byxor.
Trevlig helg själv!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela