Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Verkligheten

Publicerad 2006-10-13 04:07:05 i Lite av varje,

ER

Har tillbringat en angenäm timme i sällskap med gänget på ER.
Jag funderar ibland på varför jag är så fascinerad av sjukhusserier på tv.
Jag älskar dramatiken på akutavdelningen i tv-serien.

Jag jobbade visserligen i sjukvården en gång i tiden men trivdes inte så mycket på sjukhuset.
På min arbetsplats var det inte särskilt mycket dramatik. Där jag arbetade satt vi mest vid analysapparater och datorer. Allt var mycket tekniskt och patientkontakten bestod mest av att vi sprang runt på sjukhuset och tog prover på patienter som var inlagda.

På vårdcentraler trivdes jag mycket bra men särskilt dramatiskt var det knappast. Jag räddade knappast liv. Det var vanliga vardagsåkommor som förkylningar, urinvägsinfektioner, febriga skrikande barn som jag skulle ta prover på.
Men så ser ju livet ut och jag gjorde säkert någon nytta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela