Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Bloggstrul

Publicerad 2006-09-05 01:21:57 i Dagens,

Jag är irriterad över att jag inte kan se statistikgrafen. Så jag mailade Blogg-Roland och frågade över vad som är fel. Han svarade snällt.
Det positiva är att han svarade rekordsnabbt.
Det negativa är att jag inte har en aning om vad han skriver om.
Blogg-Rolands svar:
Jag har tittat på din blogg.
Grafen syns precis som den skall både i Explorer
och i Firefox. Sannolikt något med din webbläsare.
Det är ett par användare som har detta problem, men vi
har svårt att göra något åt det utan att vi har tillgång
till den speciella dator/webbläsar-konfigurationen.
Kan du prova på en annan dator för att se om det tex
är något med flash-modulen i din webbläsare.
Jag har inte den blekaste aning om vad flash-modulen är. Måste man veta vad flash-modulen är för att kunna blogga? Kan någon tala om vad det är?
Jag gillar inte att känna mig som en teknisk idiot.


Jag är irriterad över all spam som dräller in i bloggen. Har aldrig fått så mycket skräp förut. Så jag klagade över det också.
Blogg-Rolands svar:
Vi lade till exakt samma SPAM-lösning som Wordpress använder
dvs Akizmet. Det blev ett ramaskri för att Akizmet sorterar
bort riktiga kommentarer så nu kan man välja själv om man
vill ha SPAM-filter. Längst ned i Inställningar>Moderering
finner du aktiveringsknappen.
Svaret från Blogg-Roland gör mig lite konfunderad.
Originellt att man ska stänga av filtret för att slippa spam.

Kommentarer

Postat av: Random

Publicerad 2006-09-05 14:23:33

Hmm...jag kommenterade här inatt men jag antar att det fastnade i spamfiltret. Knas.

Postat av: Darkangel svarar Random

Publicerad 2006-09-05 23:48:48

Jamen, vad skrev du då?
Du vet förstås vad flashmodulen är.

Postat av: Random

Publicerad 2006-09-06 00:00:04

Haha! Jag diskuterar i fel tråd tror jag. Men nu har jag hittat rätt.
Jo, jag hade några idéer. Sparade kommentaren i ett textdokument. Petar med det när jag kommer hem till min dator.

Postat av: Random

Publicerad 2006-09-06 00:56:42

Jag kortade ner och lade det som en kommentar till mitt senaste blogginlägg istället...

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2006-09-06 08:44:54

Jag blir minst sagt galen på allt trassel som är och som man anses själv har gjort bara för att det är fel på ens dator. När det inte ens är fel på min dator!

Har till och med provat de dumma förslag som de kommit med för att rätta till men som jag trodde så hjälper det inte.

Jag blir arg på blogg.se eftersom jag betalar för att få sprida mina ord där.

Postat av: Darkangel svarar Random

Publicerad 2006-09-07 04:12:18

Fick problem. men det var nog min mail som krånglade. Försöker igen senare.

Postat av: Darkangel svarar Nina på Johangården

Publicerad 2006-09-07 04:13:22

Betalar du?
Va?
Det gör inte jag. Varför får vissa blogga gratis?
Blogg.se är konstiga!

Postat av: Flummiss

Publicerad 2006-09-07 17:10:53

Hur kan man själv välja design på sidan när man inte betalar? Det går väl inte? Eller!?

Postat av: Darkangel svarar Flummiss

Publicerad 2006-09-08 01:02:50

Du kan byta layout. Men inte ändra i stilmallarna själv. Snålt, tycker jag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela