Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

En annan tid

Publicerad 2006-09-08 03:25:26 i Årstider,

 6045

Förut betydde inte årstiderna så mycket.
Den här tiden på året begravde jag mig i jobb. Massor av övertid för att kunna vara ledig över helgerna vid jul och nyår.
Allt handlade om jobb. Jag var aldrig ledig.
Men jag trivdes med det. Och jag längtar ofta tillbaka.

Nu måste jag hitta andra guldkorn i livet. Det går ju tydligen bra ibland. 
Men det dåliga samvetet är svårare att bortse ifrån.
Det är inte meningen att man ska sitta på en klippa i solen och njuta på dagarna. Man ska arbeta. Det var ju så självklart. Hade aldrig en tanke på att jag skulle bli sjuk.
Jag trodde naturligtvis att jag var odödlig.

Inte blir det bättre av att det är valår i år. Politikerna mal och mal om utanförskap.
Och vad händer sen efter valet? Får jag leva då?



Andra bloggar om:

Kommentarer

Postat av: SoP

Publicerad 2006-09-08 03:50:26

ärligt har jag lite rädsla gömd för det där med-- tänk om jag blir uttvingad till ett jobb ingen vill ge mig Efter valet- *otäckt*

Postat av: SoP

Publicerad 2006-09-08 03:51:22

och ett trevligare PS--din blogg är jättefin nu! mjuk o vacker för öga o själ-

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2006-09-08 03:56:09

Jag får ont i magen. Modde-Fredde som tycker att man bara är sjuk om man sitter förlamad i rullstol. Mina sjukdomar räknas inte i hans värld.

Kul att du gillar min höstblogg! :)

Postat av: Anne-Maj

Publicerad 2006-09-08 08:33:13

Mycket tänkvärt och ärlig. Jag tycker som du. Visst ska jag kunna jobba men då skulle jag inte orka med mina flickor, som jag avlat fram till jordens fortlevnad eller eventuellt ta över efter Fredde!

Din blogg är så höstfin. Du också.

Postat av: Magda

Publicerad 2006-09-08 08:54:52

Det är väl ungefär samma läge här. Först tokmycket övertid och hamna på fackets övertidsvarningslistor. Sedan gå sönder en smula och därefter plötsligt vara ingenting värd. Fast jag insåg att allt det där är fejk häromkvällen. Sent ska både Magda och syndarn vakna. Ty först kommer mina barn. Långt längre ner i ordningen, mitt jobb. Fast jag inser att jag måste hitta andra sammanhang. Och låta min självbild läka från den gamla tanken om prestation.

Joo. Mycket jobb är det att äntligen bli sig själv efter de förutsättningar man har.

Postat av: Bambi

Publicerad 2006-09-08 10:27:29

Instämmer med Anne-Maj, mycket tänkvärt! Nej, min sjukdom räknas inte hellre...Jag skulle önska att alla politiker både haft vanliga jobb, vanlig lön och helst en och annan sjukdom. Gissa om det skulle vara annorlunda förslag då....

Postat av: caroline

Publicerad 2006-09-08 12:21:11

detg är jobbigt bara då jag redan pratat med honom flera gånger och han inte bryr sig och då han lovar att ringa om en lösning men sen bara skiter i det

Postat av: Linda

Publicerad 2006-09-08 16:28:23

Ja du, vem vet hur det blir. Det är alltid dem som jobbar hårdast som drabbas hårdast. Jag blev själv sjuk för några år sen men lyckades ta mig tillbaka och att ha ett arbete (vilket jag inte har nu) gör verkligen skillnad för självkänslan. Men kan man inte jobba så kan man inte, man är inte mindre värd för det. Du har säkert jobbat dubbelt så mycket innan du blev sjuk som många andra gör på sin arbetslivstid. Tappa inte din självkänsla :)

Postat av: Darkangel svarar Anne-Maj

Publicerad 2006-09-08 21:59:31

Var rädd om dina flickor!

Postat av: Darkangel svarar Magda

Publicerad 2006-09-08 22:01:22

Det tar tid att hitta andra värden i livet. Kul att du är på väg!

Postat av: Darkangel svarar Bambi

Publicerad 2006-09-08 22:02:08

Någon gång kommer väl politikerna att bli sjuka. Eller är dom odödliga...

Postat av: Darkangel svarar caroline

Publicerad 2006-09-08 22:03:29

Det är svårt med chefer som inte lyssnar.

Postat av: Darkangel svarar Linda

Publicerad 2006-09-08 22:05:56

Vad härligt att du kom tillbaka i allafall.
Tack för att du peppar! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela