Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

En lång väg kvar

Publicerad 2006-09-19 16:21:35 i Träning,

6493 2



Jag trotsade min trötthet och gick en riktigt lång promenad.
Det gick trögt från början men både hunden och jag blev piggare ju längre vi gick.
Tillslut känns det som fötterna rör sig helt automatiskt. Inte bara fötterna förresten. Hela kroppen kommer in i ett behagligt promenadtempo. Stegen blir lättare och humöret blir bättre. Dom spända axlarna slappnar av. Det fungerar lika bra varje gång!
Men jag har ju en underbar promenadkompis. Att gå promenader utan hund är inte alls lika kul.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2006-09-19 18:52:41

Kan inte jag få låna din promenadkompis lite. Jag behöver motion!! Håller på och försoffas helt nu. Skyller på Reinfeldt...

Postat av: Darkangel svarar Anna

Publicerad 2006-09-19 20:22:30

Min hund behöver mer motion. Så du får gärna låna henne!

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-09-19 22:04:51

Samma känner jag. Det är ett otroligt sällskap på promenaderna. Visst är det nog så att hela människan mår gott av att röra sig.

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-09-20 04:34:07

Det är härligt med en glad hund som sällskap!
Hon pratar inte ihjäl mig.
Är bara glad och mycket busig.
I love Mumma!

Postat av: SoP

Publicerad 2006-09-20 17:33:54

jag har så svårt att komma iväg fast jag Vill gå--o Behöver, men på nåt vis känner jag mig jättelarvig att bara Gå-- utan mål o Hund-

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela