Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Höstvärme och ryggvärk

Publicerad 2006-09-13 04:39:37 i Årstider,

6316 2
Nu är jag minsann pigg.

Var seg och trött hela dagen igår. Hade ont i ryggen och kände mig eländig.

Det var en varm fantastisk höstdag ute. 25 grader varmt.
En dag som gjord för att åka till stugan och softa igen.
En dag som man borde ta tillvara på.
Men jag hade ingen lust.

Nu är ryggvärken bättre och jag är pigg. Men vad är det för mening med att vara pigg den här tiden på dygnet? Det är sovtid.

Vilka världsproblem ska jag lösa nu då?

Äh, det ska bli varmare idag.
Får väl packa ryggsäcken. Släpa med mig hunden till stugan och vrålnjuta av solen och värmen.


 

Kommentarer

Postat av: Pia

Publicerad 2006-09-14 12:48:51

Ja gör du det.. låter helt fantastiskt.
Det där med stuga får mej att känna vällust.. önskar såååååååå att det fanns en sådan i min närhet.. Se det där med ryggont det skippar jag gärna.. inget kulet alls. Hoppas det ger med sej snart.
Tjingeling

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-09-14 20:28:56

Jag skulle inte tveka. Här har det idag varit nästan som en tropisk sommardag, varmt och fuktigt. Konstigt känns det som

Postat av: Darkangel svarar Pia

Publicerad 2006-09-15 01:51:19

Det har bara varit fuktigt och mulet idag. :(
Tråkdag!

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-09-15 01:52:28

Fuktig och svettigt. Bläh!
Jag vill ha fräsch höstluft. Och jag vill sluta svettas.
Jag är en klimakteriekärring nu! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela