Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Nalle

Publicerad 2006-09-05 02:02:24 i Dagens,


nalle

Nu har vi björnar i närheten av där jag bor. Mamma-björn med en unge och en större pappa-björn. Dom verkar vara fullständigt normala björnar som håller sig undan från folk.
Men nu kommer en drös upphetsade älgjägare och stör friden i skogen. Det oroar mig lite. En björnhona med en unge kan nog bli lite irriterad. Då kommer jägarna att bli ännu mer irriterade och så ska vi ha en björnslakt här också.

Har jag fördomar mot jägare?

Oh, ja!

Tycker jag illa om älgjakten?

Oh, ja!

Även om jag äter älgkött. Så egentligen borde jag vara tyst. Okej, nu ska jag inte klaga mer på jägare. Vill inte hamna i skottlinjen i år igen.

 

Kommentarer

Postat av: SoP

Publicerad 2006-09-05 03:21:27

Åh-- jag håller en tumme eller två för att björnarna får vara ifred--

Postat av: Gloom

Publicerad 2006-09-05 13:40:20

Hellre skjuta en feg jägare med vapen med kikarsikte än att skjuta ett försvarslöst stackars djur!!!

DEATH TO ALLA BLODTÖRSTIGA JÄGARE!!!

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-09-05 17:51:24

Jägare kanske är nödvändigt ont. Men dom ska inte skjuta på allt som rör sig. En riktig jägare kan även lägga ner bössan och låta ett djur passera, även en älg, fast dom sitter på älgpass.

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2006-09-05 23:45:43

Jag hoppas också det!

Postat av: Darkangel svarar Gloom

Publicerad 2006-09-05 23:47:31

Jag håller nog med!

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-09-05 23:47:56

Men ibland tycker jag som Gloom!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela