Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Över till något helt annat

Publicerad 2006-09-29 04:37:23 i Dagens,

Dags att byta ämne! När jag var på promenad tog jag en paus och ringde till Pyret och kollade hur läget var. När vi pratat en stund blev min hund så less på att ligga och vila att hon började gnälla lite.
Mumma är en mycket snäll hund men hon brukar morra åt Pyret. Inte i telefon förstås. Min hund kan inte prata i telefon.
Men om vi träffas så brukar nog hunden passa på att morra åt honom minst en gång. Jag har min åsikt om varför hon morrar. Pyret som är expert på hundar har kanske en annan förklaring.
Idag ropade han hennes namn i telefon. Jag höll telefonen mot Mumma och hon lyssnade. Lade huvudet på sned och viftade på svansen. Sen slängde hon fram tungan och slickade telefonen. Slafs, slafs över hela telefonen.

Vad sa han till henne egentligen? Va? Va? Va?

Mumma! Nu får du skärpa dig!

Men Mumma säger som vanligt ingenting. Tittar bara outgrundligt på mig.
Idag såg hon ut som hon hade en hemlighet. Hon smålog lite åt mig.

Kommentarer

Postat av: Mie*

Publicerad 2006-09-29 10:12:07

Ha ha, Mumma has got her secrets;-)

Postat av: Magda

Publicerad 2006-09-29 14:17:30

Det borde räcka med en rostbiffsmacka för att få veta hemlisen. Eller kanske ett smarrigt tuggben (som borde vara ett sundare alternativ)...?

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-09-29 20:58:00

Pyret blev nog glad tror jag. Våran Bango ska pussas i öronen hela tiden...det killas ända nere i tårna

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-09-29 23:55:11

Mie*: Det verkar så. :)

Magda: Jaa, en muta till Mumma! Så jag får veta. :)

Gunnel: Mumma kanske ska pussa Pyret nu. Istället för att morra. :)

Postat av: Pia

Publicerad 2006-09-30 01:39:20

Klart du ska göra de härliga bullarna.. hälsosamma och lättbakade. Mumma med ost och marmelad på.
Så lat är du väl inte :-)
Annars har du kanske någon händig "bagare" bredvid dej..
Tjingeling

Postat av: Darkangel svarar Pia

Publicerad 2006-09-30 01:42:10

Du anar inte hur lat jag kan vara. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela