Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Tvingad att shoppa

Publicerad 2006-09-25 12:26:13 i Dagens,

Nu är det dags att shoppa. Idag. Snart. Mulet och kallt ute.

Men nu blir det ingen rolig shopping. Inte den shopping jag längtade efter.

Skärmen till min dator gick sönder i morse. Hann precis lägga in bilder och svara på kommentarer så blev det svart i rutan.
Nu ska jag köpa en större skärm. Det blir perfekt.


Mummas hårtork brann i lördags. Hon badar så ofta att hon behöver en egen hårtork.
Det gnistrade, sprakade och slog ut en liten eldslåga ur den väl använda hårfönen.
Jag slängde den åt sidan och skrek. Mumma blev rädd.
Nu ligger den i soptunnan. Och jag ska köpa en ny åt min hund. Det blir också perfekt.

Men varför måste allt gå sönder just den månad då helvetets alla räkningar redan har trillat in?

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-09-25 21:05:13

Kallt?? här jar det varit +20 grader idag. Fuktigt.

Mumma är allt en rikgtigt liten lyxhund. Egen hårtork...jo jag tackar jag. Men jag förstår att hon behöver en.
Dataskärm..det blir väl en platt en..

Postat av: Magda

Publicerad 2006-09-25 22:01:50

September är just precis så där ekonomiskt tung att när man väl kommer över ytan i oktober-november drattar december in där man traditionsenligt gör av med för mycket pengar på julstöket så pass att man tappar konceptet helt i januari eftersom decemberlönen den 23/12 bara rann iväg i galoppen-shoppen och vips är det vår och bilskatten fäller plånboken i backen. Och så där snurrar det på hela tiden. Huamej.

Postat av: SoP

Publicerad 2006-09-26 01:04:08

Så in i bänken jättetypiskt--Murphy --? Här har varit 23 plusgrader-

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-09-26 01:49:13

lagen om lagen om alltings förträffliga jävlighet. Så är det.

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-09-30 00:31:16

Ny hårtork som låter så högt att Mumma nästan blir rädd!

Postat av: Darkangel svarar Magda

Publicerad 2006-09-30 00:31:43

Det var en mycket bra sammanfattning! :)

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-09-30 00:33:01

SoP: Jävla pengar som aldrig räcker. Men skärmen är fin!

MyyZz: Så är det!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela