Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Jag är vaken men Mumma sover

Publicerad 2007-02-12 09:07:00 i Min hälsa,

När jag var på väg att somna började hunden tassa runt. Hon ser orolig ut.
Nödig? Jag kastade på mig kläderna och ville gå ut med henne.
Nej  nej  nej, tyckte Mumma. Inte nu.
Men hon fortsatte att trava runt.
Precis när jag stoppade öronpropparna i öronen och släckt ljusen blev hon mer rädd.

Jag har Ikeas ljuslyktor och mängder av andra ljuslyktor som håller värmen i sovrummet.
Mumma är rädd för element. Vanliga el-element. Elementfobi? :)
Jag undrar hur Barbro Börjesson skulle bota det problemet.

När termostaten slår till så knäpper det till i elementet.
Mumma blir orolig över det ljudet.
Försöker fly bort. Ställer sig i ett hörn. Är allmänt konstig.
Så inga element i sovrummet. Mumma rules!

Nu köpte jag värmelyktor från Ikea.
Kändes lite tryggare att ha värmeljusen instängda. Och lyktorna är fina.
Men. Dom knäpper när dom slocknar. Ett svagt men tydligt knäppande ljud.
Och Mumma blir rädd för det också. Håhåjaja!
Ska-vi-inte-få-ha-värmelyktor-heller-nu. Mumma-nu-får-du-skärpa-dig!

Tillslut klev jag upp. Satte mig vid datorn.
Då kom Mumma och lade sig. Hon snarkar så tryggt och lugnt bakom min rygg.
Mattes lilla vovve är trygg när jag är vaken.

Eller driver hon med mig nu igen?


8328  
Otäckt för liten hund!

               8533
                  Nu sover Mumma gott!                                           

Kommentarer

Postat av: MyyZz

Publicerad 2007-02-12 14:20:39

*skrattar* stackars dig ... jag tror faktiskt att hon driver med dig .-) kramen

Postat av: SoP

Publicerad 2007-02-12 18:41:15

dessa djur- jag har också haft elementrädda djur-knattrandet i el-element.

Postat av: Gunnel

Publicerad 2007-02-12 18:57:37

Hon är smart...klart hon sover tryggt när hon vet att matte vaktar

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2007-02-13 03:52:30

jag trodde också det. :)
Men det hade rasat snö från taket. Så Mumma var lite rädd. Stackars Mumma!

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2007-02-13 03:53:54

Det var intressant att läsa.
Jag tyckte Mumma var så märklig som var rädd för just det ljudet.

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2007-02-13 03:54:25

Hon är smart!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela