Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Sov inte med KBT

Publicerad 2007-02-12 02:58:00 i Min hälsa,

Hittade ett inlägg hos mobfelk där hon skriver om sömn. Läs!

Själv köpte jag en tidning där det fanns råd för att få en bättre sömn. KBT förstås.
KBT is da shit överhuvudtaget nu. Bota allt med KBT.
Jag blev så arg av att läsa artikeln i tidningen att jag började hyperventilera.
Ganska kul för mig. Jag gillar att reta upp mig ibland.
Det är därför jag ser programmet Du är vad du äter varje vecka.

Råden är:
1. Skriv sömndagbok.
Jag vill inte skriva sömndagbok. Det är skittrist.
Somnade klockan 3 och vaknade klockan 4.
Bah...

2. Använd sömnrestriktion.
Jaha. Man får inte ligga i sängen så ofta man vill.
Jag bor i min säng. Skit i det ni.

3. Gör en egen sovplan.
Ännu tråkigare. Planera livet tills man dör.

4. Håll stimuluskontroll.
Innebär att man måste gå upp om man inte kan sova.
Att man inte får se på tv i sängen.
Inte… ja, allt är förbjudet. Typ!

5. Bemöt negativa tankar.
Undvik katastroftankar.
Javisst. Jag tror att världen går under om jag inte sover. Inte!

Råden var från tidningen. Och kommentarerna var mina egna.

Det här är inte min grej.
Är det någon som märker det?

Det var precis den här typen av råd som gjorde att jag kände katastroftankar varje gång jag skulle somna. Restriktioner och sömndagböcker lockar fram mina allra sämsta sidor.
Att inte få vila när jag blir trött gör mig… Arg och trött!

Nu ska jag lägga mig i sängen och se två avsnitt av 24.
Jack Bauer är alltid till sin fördel precis innan man ska somna.


Andra bloggar om: ,

Kommentarer

Postat av: Ankan

Publicerad 2007-02-12 03:16:40

Vill du reta upp dig? Kolla på Jerry Springer. Där blir man fn förbannad.

Postat av: SoP

Publicerad 2007-02-12 04:19:02

Du får köpa en sleep vad den nu hette-så man blir väckt i REM-sömnen? verkar nippran.

Postat av: Linda

Publicerad 2007-02-12 09:21:24

Sånt där funkar inte på mig heller, blir bara ännu mer stressad. Man ska nog inte tänka så mycket :)

Postat av: Darkangel svarar Ankan

Publicerad 2007-02-13 03:55:35

Ja, det var värst vad dom gapade. :)

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2007-02-13 03:56:04

Åh! Jag vill inte bli väckt.

Postat av: Darkangel svarar Linda

Publicerad 2007-02-13 03:58:58

Kan ju finnas olika skäl till att man inte sover på natten.
Värk t.ex. Du vet ju.

Tänkte skriva mer om det. Senare. :)

Postat av: SoP

Publicerad 2007-02-13 17:21:53

Inte jag heller- absolut inte om jag äntligen kommer ner i REM- jag fattade inte den delen av texten-att det var närmast vaken ?

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2007-02-14 06:40:39

Jag var dödstrött klockan 11 igår "morse!. Då sov jag djupt.

Men hur var det med REM-sömnen? Borde kunna det där.
Men jag är för trött. *S*
Ska sova nu!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela