Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Vilken livsstilstyp tillhör du och dina grannar?

Publicerad 2007-02-02 04:01:43 i Lite av varje,

Jag har också gjort ett test om mitt bostadsområde.
Många i bloggosfären har gjort det tidigare, bl.a. MyyZz och Paula.

Här tillhör vi Gröna vågen.

Utmärkande drag:
•   Äldre
•   Yrkesutbildade
•    Gifta par utan hemmaboende barn
•    Medelinkomsttagare
•    Större jordbruksfastigheter i glesbygd
•    Hemfokuserade
•    Traditionalistiska kollektivister

Snart har alla som bor här ute i obygden en SUV. Är det för att dom är traditionalistiska kollektivister?
Jag brukar kolla deras registreringsnummer. Är nyfiken på vilka det är som har råd med så dyra bilar.
Jaja, jag vet! Jag är avundsjuk. Grymt avundsjuk. Jag vill också ha en SUV.
Störst är först!
Det är nästan alltid leasingbilar. Men då borde väl…
Mumma! Kan du fixa en leasing-SUV åt mig?
Nej?
Va?
Hon vill inte.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2007-02-02 09:26:33

Hejsan..jag bor i slummen *blink*..nää det gör jag väl inte men ibland känns det som det..ha det fgött i helgen!

Postat av: Linda

Publicerad 2007-02-02 11:56:40

Hahaha, visst är det kul att kolla upp bilar! Om jag ser en riktigt fin porsche så måste jag bara kolla. *hihihi* Och som du säger...de flesta är leasingbilar. Då går det ju att åka flott :D

När jag jobbade på bilfirma så var det inte heeeelt ovanligt att det kom in en ung kille på lunchen och vill provköra en snygg bil...några meter bort åker grönskylten av. Hahaha!

Trevlig fredag!!!

Postat av: NINA

Publicerad 2007-02-02 15:47:59

En SUV bör varje hundägare ha. Oavsett var de bor. Där jag bor finns inte i detta testet. Så det är verkligen Byhåla...

Postat av: Darkangel svarar Anna

Publicerad 2007-02-02 23:45:52

Ha det gott själv vännen!

Postat av: Darkangel svarar Linda

Publicerad 2007-02-02 23:47:14

Jag slänger iväg sms till Bilregistret ganska ofta! Mycket intressant! :)

Postat av: Darkangel svarar NINA

Publicerad 2007-02-02 23:49:07

Undrar om modde-Fredde kan jobba för det?

Vår byhåla var svår att hitta i testet. men jag envisades. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela