Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Där går hon

Publicerad 2007-01-25 01:02:12 i Hunden Mumma,

8398
Det är svårt att ta bra bilder på en svart hund på vit snö.
Speciellt när dom vänder rumpan mot kameran och bara går.


Min söta hund gillar inte snö så mycket nu. Jag vet inte om hon är sjuk eller…
En lapphund borde väl älska snö.
Hon travar lite lagom förnämt i skoterspåret.
Men kastar sig inte ut i snön som hon brukar göra.
Hon borrar inte ner huvudet i den fluffiga snön som hon brukar göra.

Undrar om jag har dåligt inflytande på henne?

Egentligen tror jag att hon mår rätt så bra.
Det är hormoner som rusar runt i kroppen på hunden. Hon börjar tråna efter hundpojkar igen.
Snart på med löparsockorna alltså.


Andra bloggar om:

Kommentarer

Postat av: Matildas fikarum

Publicerad 2007-01-25 10:00:54

Nu har jag ju inte hund själv, så jag vet egentligen inte vad jag svamlar om, men "löparsockor"? Vad är det för något? Löparbyxor har jag sett på hundar, men sockor?

Postat av: MyyZz

Publicerad 2007-01-25 16:32:40

Jag har precis läst Åsa Larssons första bok, jag vet att du har skrivit om henne nån gång. Den var jättebra men attans vilken beskrivning hon gav på det som hände vovven. Jag satt på tåget och läste så jag grät bara inombords... Det var lixom Mumma som jag fick som bild av vovven. Hua.

Hon är vacker din vofsa .. snart får du gula fina bäbisar igen då? ;-)

Postat av: Darkangel svarar Matildas fikarum

Publicerad 2007-01-25 17:36:23

Jag försökte vara rolig!
Läser ofta tidningar om träning. Där brukar dom testa strumpor som man ska ha när man löptränar.
Ja...

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2007-01-25 17:46:34

Det där avsnittet i boken är så hemskt att jag kan börja gråta när jag tänker på det. Inte bara inombords. Utan storböla så att tårarna rinner.

Postat av: Gunnel

Publicerad 2007-01-25 19:22:10

Det är det värsta med tikarna...att humöret svänger. Just nu löper båda två här...alltså ingen agility på några veckor....gah

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2007-01-26 02:00:50

Två som har löparsockor på?! Ojoj!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela