Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Fjantigt missbruk

Publicerad 2007-01-21 03:04:54 i Dagens,

Jag missbrukar nässpray och är inte särskilt glad över det. Jag har tagit ett återfall. Visst heter det så i missbrukarkretsar? Men jag höll på att kvävas. Så jag hade inget val.

Jag tål inte nässpray. En dusch i näsan räcker för att slemhinnorna ska kvida i protest.
Det beror på att jag varit nässpraymissbrukare. Nu är jag en rehabiliterad missbrukare. Eller var...

När jag överkonsumerade sprayen tyckte jag att det var pinsamt att berätta det för läkaren på vårdcentralen. Det är många år sedan och då tyckte jag att det mesta var pinsamt att berätta för just den läkaren.
Vilket fjant. Inte mycket som hon moraliserar över.

Nu har jag plockat fram kortisonspray och den där salvan som jag fick av läkaren jag vågade gå till med mitt fåniga nässpraymissbruk.
Salvan är från… ska kolla… Den är från 1992! Jesus!
Ja, men den fungerar fortfarande. Och luktar inte illa.

Kommentarer

Postat av: P

Publicerad 2007-01-21 03:55:09

Där har jag också vart. jag vågade itne erkänna att jag andvänt sprejen 1 en månad ..o varje kväll tänkte jag att nä nu är det sista gången jag använder det...men icke. kämpa

Postat av: My

Publicerad 2007-01-21 04:32:21

Haha. 1 månad? Försök 15 år.
Jag kanske också skulle gå till läkare för det?

Postat av: Malle

Publicerad 2007-01-21 11:10:30

Ja hu vad det gör ont i snoken av nässpray, tom den utan konserveringsmedel är ju en pina. Men måste man så måste man. Hihi, missbruk? ja då måtte du ha sprayat i smyg, ljugit om att du har sprayat, snott pengar för att ha haft råd med nässpray och sprayat hela dygnet om, hihhihi, ser det framför mej hur du smyger fram i mörk gränd för att köpa nasspray ur bakluckan på en brun gammal 245:a

Postat av: Darkangel svarar P

Publicerad 2007-01-22 01:52:50

Jag slutade när jag fick kortisonspray. Sen slutade jag med den.
Nu får jag sluta igen. :)

Postat av: Darkangel svarar My

Publicerad 2007-01-22 01:53:26

15 år?
Ja, gå till läkare! Bums! :)

Postat av: Darkangel svarar Malle

Publicerad 2007-01-22 01:54:42

Jag gick till olika apotek! :)

Postat av: Kaffebönan

Publicerad 2007-01-24 23:59:09

Det där med nezeril och andra nässprayer är hur vanebildande som helst. Jag har själv använt det mycke för några år sedan. Gick till doktorn, då jag skulle upp i luften att flyga. Då brukar man få lock för öronen och fasade för det.
Han kollade i öronen och jag hade knappast någon viberation i dom, vilket betyder att det är illa.
Talade snällt om problemet och några piller som skulle rensa upp i gångarna med mej till Spanien.
Gick hur bra som helst och har aldrig använt nässpray utan vid förkylning. Kortison däremot, då jag är allergiker mest på somrarna.
Det där är ett otyg med vanlig nässpray och visst blir man fort beroende. Massor av människor sprayar sina näsor med sånt dagligen och de blir bara värre.
Ha de bäst.. hittade dej hos Paula.

Postat av: Darkangel svarar Kaffebönan

Publicerad 2007-01-26 02:08:35

Men det är ett beroende som är lätt att bota!
Ingen större fara. Om man får lite hjälp. :)
Ha det bäst själv!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela