Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Frågor och svar

Publicerad 2007-01-08 18:39:56 i Lite av varje,

Några frågor som jag hittade hos Ellis.


Vilken svordom använder du mest?
Faan också!


Äger du en iPod?

Nej inte just en sån. Men två andra mp3-spelare har jag.


Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

Den ställer jag aldrig in. Då ligger jag vaken hela natten och stressar upp mig över att väckarklockan snart ska ringa.


Använder du flip-flop’s även när det är kallt ute?

Nej.


Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?

Jag vill inte vara med på bild.


Vilken var den senaste filmen du såg?

Hip Hip Hora.


Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?

En ny bil. En stor fet SUV.


Har någon någonsin kallat dig lat?

Antar det. Det brukar man väl säga om människor som är sjuka.

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Jajamen! I stort sett varje natt. Det gör livet lättare att leva. Annars skulle jag aldrig sova.


Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?

Min CD-spelare ”dödar” all musik. Allt låter platt och intetsägande.
Så jag lyssnar på musik via datorn. Just nu lyssnar jag på Fibes, Oh Fibes.


Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?

Gillar inte mjölk överhuvudtaget.


Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?

Det är ju bara måndag idag. Ingen har hunnit ännu. :)

När hände det senast att någon stötte på dig?

På en Ica-affär hemma i Hålan. Det var ju ganska sött!


Vad åt du till middag?

Ska äta middag när listan är klar.
Något färdiglagat direkt ur frysen via mikrougnen. Förlåt mig!
Ring inte Anna Skipper. :)


Använder du huvtröjor?

Absolut.
Har två som är tjocka och varma.
Och två tunna som jag brukade ha på gymmet efter träningen. Nu myser jag i dom hemma.


Kan du vissla?

Knappt.


Har du någonsin deltagit i en demonstration?

Det borde jag väl ha gjort. Men kommer inte ihåg det nu.


Vilken är din favorit-åkattration på ett nöjesfält?

Finns det något som knappt rör sig? Nej, det gör väl inte det. :)
Jag blir så lätt åksjuk.


Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?

Jag är väl inte paranoid. :)


Vilket riktnummer befinner du dig i?

060


Tittade du på tecknat när du var liten?

Ja.


Är du blyg inför det motsatta könet?

Ibland så.


Vilken film kan du alla replikerna till?

Ingen film.


Äger du några band t-shirts?

Nej.


När flög du senast?

Det var ett tag sedan.


Läser du för skojs skull?

Ofta.


Pratar du några andra språk?

Engelska och lite franska.


Har du gråtit offentligt?

Vadå, offentligt?
På jobbet, ja.
På stan, nej.
Är ingen offentlig person.


Har du en stationär dator eller en laptop?

En stationär dator. Gamla Bettan hänger fortfarande med.

Vilka gör du, önskningar eller planer?

Båda.


Försöker du alltid lära dig nya saker?

Jag fastnar alltid för några nya saker som jag lär mig med sedvanlig besatthet.


Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?

Nej!


Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?

Spelar ingen roll.


Kan du kasta macka?

Nej.


Vad har du med dig in på bion?

Jag går nästan aldrig på bio.


Vem var din favoritlärare?

Kommer inte ihåg någon lärare som varit en favorit. Jag var för det mesta rädd för alla lärare.


Har du någonsin dejtat någon av en annan ras?

Nej.


Skulle du någonsin dejta någon med väldigt mycket tatueringar?

Självklart.


Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?

Jag gick på folkhögskola. Men… tja… äh… kommer inte på något favoritämne.


Gillar du att flyga flygplan?

Jag älskar att resa i flygplan. Toppen! Underbart!


Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?

Vet inte.


Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv?

Om jag blir attraherad är väl personen attraktiv för mig?!


När sov du senast på golvet?

När jag gjorde avspänningsövningar på golvet för något år sedan.
Hade ont i hela kroppen när jag vaknade så jag håller mig i sängen nu.


Vilken är din favoritdrink?

Ajaj då. Jag som knappt dricker drinkar. Cocacola räknas väl inte?


Gillar du din boendesituation?

Nja...
Men det är vackert där jag bor.


Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?

Helst fyra timmar. Per dygn.
Det vore en dröm att få sova sex timmar på natten. När jag gör det är jag salig.


Äter du frukost dagligen?

Ja! Jag är ett föredöme när det gäller frukost. Gröt, ägg, juice och te.
Bästa måltiden på dagen.


Är dina dagar fullbokade och stressiga?

Det blir totalkaos om mina dagar är fullbokade. Får inte vara så.
Räcker med en aktivitet per vecka (!) förutom vanliga vardagsaktiviteter.
Hjärnan kokar av stress och jag får ont i hela kroppen.


Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?

Sällan. Jag var tystlåten och välartad. Eller hämmad?!


Vilken är din favoritfrukt?

Persika


Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?

Nej, inte nu. För några år sedan höll jag noga räkning på kalorierna.


Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?

Gillar inte att hitta stavfel i mina egna texter. Eller i böcker. Annars bryr jag mig inte.
Kan inget om grammatik så jag bryr mig inte särskilt mycket. Det får andra peta i.


Tror du på liv på andra planeter?

Nej.


Vem var den sista personen som gjorde dig arg?

Den sista? Tror nog att jag kommer att bli arg fler gånger. :)


Tror du att Gud är man eller kvinna?

Tror inte på Gud.


Vad var det senaste du åt?

Frukost. Alltså gröt m.m.


Hur valde dina föräldrar ditt namn?

Ett vanligt namn då.


Gillar du senap?

Jadå!


Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?

Lyft blicken!


Skulle du någonsin hoppa fallskärm?

Inte för nöjes skull. Men om jag måste rädda mig ur ett flygplan så skulle jag hoppa fort som bara den.


Sover du på sida, mage eller rygg?

På sida eller på rygg.


Tycker du om att krama folk?

Ja! Men jag är rädd för att bli förkyld så jag vill inte krama vem som helst. :)

Skulle du säga att du är trendig?

Så otrendig som man kan bli.


Om någon som du inte var intresserad av att dejta bjöd dig på en dejt hur skulle du reagera?

Då skulle jag säga ifrån på ett vänligt sätt. På en gång. Annars trasslar man bara till det.


Vilka kändisar har du blivit jämför med?

Ingen.


Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?

Yoda.

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Jag gillar inte att prata i telefon.
Men om någon lovat att ringa och inte gör det blir jag jävligt sur.


Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta?

Kommer inte ihåg.


Tycker du att du är attraktiv?

Nja…


Vad är du allergisk mot?

Inget.


Vad har du för åsikt om sex utan känslomässiga förpliktelser?

Låter finfint! Om man är på det humöret.


Får du dåligt samvete efter du ätit kött?

Nej.

   

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2007-01-08 23:03:58

oj vilken lista ...
imponerande!

Postat av: Darkangel svarar Lena

Publicerad 2007-01-10 00:05:33

Jaaa! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela