Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Har ni hittat självkänslan genom boken?

Publicerad 2007-01-12 09:21:39 i Hälsa och ohälsa,

Mia
I någon blogg läste jag att Mia Törnbloms bok Självkänsla nu visar ungefär hur KBT fungerar.
Hur man jobbar.

Nu tror jag inte om det är KBT hon använder. Eller…? Men kanske något liknade.


Hon har en metod som är grundad på en egen och gedigen erfarenhet.

Och boken är underhållande.

Även jag som var lite kritisk hittade många saker som verkar kloka.

  Jag läser om boken för att se om jag är mer intresserad nu. Ibland är jag inte på humör för böcker.
Men nu kanske jag blir frälst. :)

Ni som har läst boken kan väl berätta om det påminner om KBT.


Berätta gärna om ni följt hennes tips. Var det flipp eller flopp?



Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2007-01-12 10:33:48

Ja nu är det jag igen... Jo det påminner ganska mycket om varandra i grunden eftersom Mia också jobbar med att förändra tankemönster.

Postat av: Excessa

Publicerad 2007-01-12 19:07:11

Har ju inte så mycket koll på KBT.. Har den på cd o lyssnar när jag transporterar mig fram o tillbaka. Bussmedresenärerna må tro jag är lite tokig när jag ena stunden närapå skrattar högt o i nästa stund ser väldigt eftertänksam ut.
Förhoppningsvis så hjälper lyssnandet mig att ta ett, eller ett par, steg framåt :-)

Postat av: Darkangel svarar Nina

Publicerad 2007-01-13 02:36:34

Förstod nästan det. Att ändra tankemönster är inte lätt. Men ganska vettigt ibland.

Postat av: Darkangel svarar Excessa

Publicerad 2007-01-13 02:38:14

Många bloggare som just lyssnar på boken! :)
Jag ska ge den en chans till!

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2007-01-13 10:56:18

Jag har boken men kommer bara några sidor så slutar jag läsa, har ju reserverat ljudboken på bibbla så det var väl sjutton om jag inte ska komma genom den på något sätt. Detta med KBT har jag ingen kännedom om.

Postat av: Darkangel svarar Nina på Johangården

Publicerad 2007-01-15 03:34:08

Jag har försökt läsa igen. Men det är trögt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela