Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Här sitter hon

Publicerad 2007-01-25 01:10:37 i Hunden Mumma,

8404
Nu sitter hon nådigt stilla så jag kan ta ett foto.

Ikväll har jag borstat Mummas päls och klippt Mummas tassar.
Nja, jag har inte klippt i hennes tassar utan bara klippt bort lite hår som spretade på tassarna.
Det fastnar snö där när vi är ute på promenad. Men Mumma står tålmodigt och väntar medan jag pillar bort snön. Nej, vad fan skriver jag...? Hon blir riktigt sur över att jag tar bort snön.
Hon tar i ändå från tårna och morrar över att jag vill röra hennes tassar.
Hon kan själv! Se så lika varandra vi är! Kan själv, är mitt motto.
Hon kan bita bort snön. Men det får hon inte för då fastnar det ännu mer snö och… bla bla bla…
Jag tänker visst fortsätta i en evighet om hennes små fötter. :)

Men vi kompromissar.
Hon får morra lite åt mig och jag får ta bort snön.


Andra bloggar om: ,

Kommentarer

Postat av: MyyZz

Publicerad 2007-01-25 16:35:01

*skrattar lite* Min Chriz e likadan .. inte för att jag nu brukar ... jo .. fast sand som har fastnat. Och ojojoj vilket liv det blir när jag ska klippa klor .. MORRRRR *låter som en ilsken vovve* Det gör han förvisso när man är hos veterinären oxo och det finns "fula" hundar utanför buren. MORR ... Myy vet inte vad det är för djur hon har ... kan det vara nån blanding? ;-)

Postat av: Johanna

Publicerad 2007-01-25 18:42:04

Hihi, vad gulliga ni är :)

Postat av: Gunnel

Publicerad 2007-01-25 19:20:28

Att pilla bort snön ifrån tikarnas tassar är inga problem...men ujuj när det är dags för Bangos. Han ylar som om jag misshandlar honom....så det är bara att ge upp och han får halta vidare :(

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2007-01-26 01:56:50

Vilket morrande det kan bli ibland. :)
Dom tar i så att man blir förvånad.

Postat av: Darkangel svarar Johanna

Publicerad 2007-01-26 01:58:14

Haha! Ja, jag tycker ju det. :)
Andra tycker nog att vi är totalt galna. :)

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2007-01-26 01:59:34

Lilla Bango!
En tuffing! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela