Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Helpdesk behövs

Publicerad 2007-01-23 03:35:06 i Dagens,

Jag ägnar mig åt att pyssla med min dator.
Det tar så lång tid att jag blir alldeles sjuk och irriterad.

Idag var jag tvungen att ”fuska” genom att läsa på internet hur man löser ett problem.
Jag vet inte varför det skulle räknas som fusk. Jag är inte utbildad på området men tycker av någon outgrundlig anledning att jag borde kunna så här enkla saker. Det är ju inte hjärnkirurgi jag sysslar med. Vore det hjärnkirurgi skulle jag självklart tycka att en utbildning vore på sin plats.

Nu får jag bara ont i ryggen av att sitta stilla för länge och jag blir på dåligt humör.
Jag blir på så dåligt humör av att inte få programmen i datorn att fungera som jag vill att jag är helt omöjlig att umgås med. Så jag tiger och lider. Eller nåt sånt…

Men varje dag löser jag ett problem och känner mig mer och mer tillfredsställd.
Ja, eller nöjd… kanske… Fan, det är ju inte samma sak som sex. Det är tillfredsställande. För det mesta.

Fast det uppstår ju hela tiden nya problem att lösa. Med datorn alltså.
Det känns som en evighetsmaskin.

Kommentarer

Postat av: SoP

Publicerad 2007-01-23 04:19:11

*kan-själv* är bara så underbart!"nattis"

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2007-01-23 05:00:52

Haha! Ja, visst är det!

Postat av: Random

Publicerad 2007-01-23 09:11:22

"Självlärd hjärnkirurg" är annars en ganska imponerande titel att ha på visitkortet.

Postat av: Matildas fikarum

Publicerad 2007-01-23 11:29:58

Vad är det du gör med datorn, då?

Postat av: Li

Publicerad 2007-01-23 16:46:20

Jag har blivit så lat och bortskämd när det gäller sånt där. Min sambo är datanörd och jobbar på helpdesk ;)

Postat av: Mocca

Publicerad 2007-01-23 21:37:10

Vet precis vad du menar, det blir nästan maniskt att man ska fixa det. Hoppas det löser sig!

Postat av: Darkangel svarar Random

Publicerad 2007-01-24 00:10:22

Ja, visst är det. haha!
Nu påminde du mig om att jag måste beställa nya visitkort. Med min nya mailadress.
Undrar om jag ska klämma dit titeln du föreslog också?!

Postat av: Darkangel svarar Matildas fikarum

Publicerad 2007-01-24 00:12:44

Installerar nya program. Avinstallerar gamla program.
Avinstallerar fel program. Installerar programmet igen.
Det är bara lite pyssel med mjukvaran. :)

Är bra om man är vaken när man gör allt. Annars tar det så lååååång tid. :)

Postat av: Darkangel svarar Li

Publicerad 2007-01-24 00:15:59

Åh, men nu blev jag avundsjuk. :)

Postat av: Darkangel svarar Mocca

Publicerad 2007-01-24 00:16:21

Manisk är rätta ordet!
Jag ska lösa problemet om jag så ska dö... :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela