Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

House löser allt

Publicerad 2007-01-23 04:52:26 i Dagens,

Fy! Jag skrev ett långt inlägg som blev så dåligt att jag inte kunde publicera det.
Vilket slöseri med tid.

Nu ska jag ägna mig åt något mycket bättre.
Jag ska se ett avsnitt av House och sen ska jag banne mig sova. Några vita piller får hjälpa mig med det senare.

Apropå sömnpiller förresten.
Jag har somnat utan piller några kvällar. Brukar somna vid halvtiotiden och sover sen några timmar.
Det är åtminstone bra som en påminnelse om att jag faktiskt har förmågan att somna utan sömntabletter.
Jag somnar helt avslappnad. Det är gudomligt skönt att bara lägga sig med huvudet på söta kudden och somna direkt.

Det jävliga är att vakna efter några timmar.
Det värker så mycket i hela kroppen att jag knappt kan röra mig. Jag får ligga helt stilla en stund och samla mod för att överhuvudtaget röra mig. Det är helt omänskligt.
Jag har lyckats spänna nästan varenda muskel i hela kroppen under sömnen. Igår värkte det i vristerna. Va? Hur fan kan det värka just där? Men jag hade drömt att jag sprang.

Då påminns jag om varför jag ska ta mina sömnpiller. Då påminns jag om hur det var innan jag vågade ta några sömnpiller. Obs! Det här är ingen uppmaning till andra att käka piller. Det här gäller mig.

Mumma kom fram till sängen direkt jag vaknade. Hon såg olycklig ut.
Det är möjligt att jag hade fäktat och vevat runt där i sängen. Skrämt hundstackaren.

Jamen, var är House nu då?

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2007-01-23 08:52:55

Blir så glad att höra att du tar piller för att du ska kunna soman? När dom tillverkar grejjer som är till för vissa saker så blir jag lite smågrinig när läkare inte skriver ut..beroendeframkallande m.m får man höra..men sen finns ju fenomenet "martyr" det har ju jag vart i början av min värk period för 10 år sen..men det kan jag tala om att det är det slut med! Jag kan fan inte klara mig utan mina piller-blir som ett kolli då,med dom så kan jag jobba(t.o.m 100%) & fungera socialt..men det tänker dom inte på när dom vill att man ska ta en ALVEDON & lägga sig...säger bara WHOOOHA HA HA ett stort skämt,man kan ju inte slappna av när det värker så förbannat än mindre sova!!! Nää fortsätt ta dina piller...*kram*...

Postat av: Anna

Publicerad 2007-01-23 08:53:33

usch va med stav fel..*hi hi*..

Postat av: Bambi

Publicerad 2007-01-23 11:54:17

Det måste vara fruktansvärt att ha så ont! Ta du det som hjälper! Kram!

Postat av: SoP

Publicerad 2007-01-23 15:00:50

*urs* :-( med ont- det j*kliga för mig med sovpillren är att då sover jag Läänge, o är Urseg nästa dag också, och så ligger jag Stilla för länge, så när jag vaknar har jag så in i dängbänken ont fast jag borde vara utvilad.

Postat av: Linda

Publicerad 2007-01-23 20:16:16

Usch då :( Hoppas att du får sova bättre inatt, utan smärta :)

Jag tycker att det är lite märkligt med dom där pillren...vissa nätter sover jag som en prinsessa och andra nätter drömmer jag konstigt och "halvvaknar" och nästa dag är jag som en zombie. Oftast sover jag bättre såklart men det är konstigt att vissa nätter kan bli sådär knäppa.

Kram!

Postat av: Mocca

Publicerad 2007-01-23 21:38:35

*kramar om*

Postat av: Darkangel svarar Anna

Publicerad 2007-01-23 23:50:51

Jag håller med allt du skriver!
Jag var också martyr förut. :(
Jag är glad att det finns mediciner som fungerar och gör att jag kan stå på benen. :)

Postat av: Darkangel svarar Bambi

Publicerad 2007-01-23 23:51:27

Jag pillrar på! :)

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2007-01-23 23:53:21

Du är så känslig? Fy fan!
Dom piller jag tar verkar bara under ca 3-4 timmar. Så jag känner ingen baksmälla dagen efter. Dom andra sorterna använder jag aldrig.

Postat av: Darkangel svarar Linda

Publicerad 2007-01-23 23:58:02

I natt blir det nog en bra natt! :)

Man reagerar så olika på alla piller. Jag brukar få lust att städa av mina sömnpiller. Om jag inte somnar direkt.
Det är ju en ganska bra (?) biverkning. *S*

Kram tillbaka!

Postat av: Darkangel svarar Mocca

Publicerad 2007-01-23 23:58:52

Tack för det sötnöt! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela