Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Pretentiösa frågor

Publicerad 2007-01-02 01:52:53 i Lite av varje,

Den längsta bloggenkäten man kan hitta nu. Som jag ändå svarade på.  
Bloggvärldsbloggens bloggenkät, 2006

1. Hur länge har du bloggat?
Sedan juni 2005.

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga?
Hade ingen som helst ”bild” av bloggare innan jag själv började skriva.

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Har inte förälskat mig i någon blogg. Jag förälskar mig inte i bloggar.

4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Dom är helt okej! Jag var entusiastisk då och mindre feg.
Nu tänker jag över allt så mycket. Det blir lite ”bajsnödigt” ibland.

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?
Många!

6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Ah… Alltid ska bloggar delas in i kategorier.
Dom flesta jag läser skriver personligt. Men dom blandar gärna dagboksanteckningar med olika ämnen som ligger dom varmt om hjärtat.

7. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Nej, det tänker jag inte göra.
Jag vill inte peka ut någon speciell blogg och påstå att jag är olik den bloggaren.
Men jag gillar många bloggar!

8. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Det finns många bloggare som verkar väldigt lika mig. Men dom kanske inte vill vara det så jag avstår från att peka ut någon.
Men som sagt, jag gillar många bloggar.

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Diskuterar inte min blogg med mina närmaste.

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Eftersom jag inte diskuterar min blogg så är frågan omöjlig att svara på.

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag tänjde på gränsen förut. Nu har jag snarare blivit mindre privat i den här bloggen.
Har därför startat en mer ”privat” blogg på annat håll.

Så jag har väl hittat en fungerande gräns här då!

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Klart det finns saker jag inte bloggar om. Men jag tänker inte berätta vad det är eller varför.
Just av det skälet att jag inte bloggar om dom sakerna.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Jag har ett stort behov av att få bekräftelse. Helt klart.
Både när det gäller bloggande och IRL.
Önskar att det inte alltid var så. 

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Ja visst.

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?
Inte ännu.

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Nja...

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Det har hänt. Ibland är man så otroligt överkänslig.
Men det är inget jag direkt behöver hantera.
Dom bloggare som besöker min blogg är vänliga människor.

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Jag har varit för snabb med kommentarer någon gång.

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Det tar mycket tid. Jag kan känna att jag inte hinner och orkar med att blogga ibland.
Jag har lätt för att få lite prestationsångest. :)
Men det är en liten nackdel. Blir det för jobbigt slutar jag.

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Har svårt att tro att jag bloggar om två år. Men den som lever får se.

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Det mesta påverkar väl vår kultur. Även bloggandet.
Men vad är egentligen kultur?

22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Att jag får användning för min lust att skriva.

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Jag har hittat många underbara människor som bjuder på sig själva genom sitt bloggande.
Bloggare som påverkar och berör mig.

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten
Nej. Jag vill inte skicka några utmaningar.

Alla som vill kan komma loss och svara på enkäten!


Andra bloggar om:

Kommentarer

Postat av: Magda

Publicerad 2007-01-03 16:58:17

Ha! Tror jag snor den där enkäten och skriver min ikväll!

Postat av: Darkangel svarar Magda

Publicerad 2007-01-05 00:55:04

Ladda hem frågorna hos Sigge! Så slipper du redigera bort mina svar! Länken däruppe!
Jag vill läsa! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela