Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Surt och sunt

Publicerad 2007-01-28 01:07:01 i Dagens,

Nu har jag varit förkyld i en evighet. Ska kolla…
En och en halv vecka.
Helt normalt. Inget att gnälla om. Ah, jag gnäller ändå.

En av mina vänner berättade att hon har handskar på sig inne på ICA när hon handlar mat.
Jaha, tänkte jag. Och…?

Det är ett sunt beteende. Klart att man har handskar på sig inne på ICA nu.
Jag är för!
Först rejält med alcogel och sen på med handskar.
På vintern är det ingen som tycker att det är konstigt om man har handskar på sig inne på ICA.
På sommaren är det lite mer besvärligt.

Jag är trots allt ganska måttlig när det gäller fobier. Har ingen riktig fobi som gör livet besvärligt att leva. Det är väl tur. Egentligen.

Eftersom jag är ganska måttlig med fobierna så glömde jag både handskar och alcogel när jag åkte till djurkliniken med Mumma. Trodde väl att det bara var sjuka djur där. Glömde alla sjuka människor som hostade och snorade överallt.

Ingen behöver berätta att man kan bli förkyld även om man använder handskar och alcogel.
Jag vet!
Men jag är sur. Över förkylningen.


Update ett dygn senare

Jag menade ju bara...
Läs nästa inlägg! Tack!

Kommentarer

Postat av: Anne-Maj

Publicerad 2007-01-28 09:42:14

Usch, men man får se till ha bra immunförsvar. Sunt förnuft. När man är inne så ska man inte peta sig i ansiktet med händerna sen gå in i bilen och ta fram alcogel:-)

Postat av: Ca

Publicerad 2007-01-28 09:54:26

Alcogel är av godo i kampen mot "snorbaciller", och så frukten förstås och så kudden och så raggsockorna och så..... SKÖT OM DIG!!!

Postat av: Malle

Publicerad 2007-01-28 09:58:55

Lite skit rensar magen-mycket mättar!
Tacka vet jag en o annan basskilusk, annars BLIR man ju sjuk.......
Tänk va mycket pengar vi svenskar slänger ut på att KÖPA bakterier! Iform av yoghurt o annat.......istället för att bara äta de vi har runt oss *hiihi* Handskar på ICA och alkogel låter O-BRA! Tur man har sluppit såna fobier.

Postat av: Anna

Publicerad 2007-01-28 12:34:24

säg till om lagret tar slut..he he..;)

Postat av: Paula

Publicerad 2007-01-28 17:44:09

Min systerdotter som jobbat på Pressbyrån använder tydligen plasthandskar! Och jag tror det är bra, finns inget skitigare än pengar! Jobbade själv på bank en massa år, och såg hur bordsytan såg ut där man lägger pengarna vid kassan. Blää!
Jag har klarat mig undan alla förkylningar o magsjukor men jag tror att den dagen jag skulle sätta mig på tunnelbanan skulle jag bli mer eller mindre dödssjuk!
Jag har säkert ingen motståndskraft för alla basiluskor som härjar bland människorna!
Hoppas du får en fin vecka, utan snörvel!

Postat av: Gunnel

Publicerad 2007-01-28 17:58:43

På mitt jobb dräller det av bacillusker som du kan förstå. Just nu är det magsjukan som härjar och jag har glömt att ta vitpepparkorn. Just nu sitter jag med magsmärtor...hm...vi får se hur natten artar sig. BLÄ

Postat av: Darkangel svarar Anne-Maj

Publicerad 2007-01-29 00:17:24

Ja, det var bra råd!

Postat av: Darkangel svarar Ca

Publicerad 2007-01-29 00:17:56

Lika bra råd här också!

Postat av: Darkangel svarar Malle

Publicerad 2007-01-29 00:19:40

Det är skillnad på bakterier och virus!
Jag kan hålla en föreläsning. :)

Och se gärna nästa inlägg.

Postat av: Darkangel svarar Anna

Publicerad 2007-01-29 00:20:10

Tack!
Ska göra det! :)

Postat av: Darkangel svarar Paula

Publicerad 2007-01-29 00:24:58

Du beskriver precis vad jag ville säga.
Men som jag misslyckades med!
Tack!

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2007-01-29 00:27:29

Jag vet hur det är hos er. Ja, inte just hos dig... :)
Men inom barnomsorgen.
Sprita allt! Även barnen. Det sista var ett skämt!

Postat av: Blackart

Publicerad 2007-01-29 11:21:31

Lite skit rensar magen... uääääääääää, det där uttrycket är ett av de värsta jag vet!! Om fler människor använt handskar, alcogel och SUNT FÖRNUFT så hade magsjukorna troligtvis förvunnit helt. Men allt jävla pillande överallt... uuuuuuä!

Postat av: Darkangel svarar Blackart

Publicerad 2007-01-30 20:18:36

Bort men pillandet!
Och fram med alcogelen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela