Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Vilsen hund

Publicerad 2005-11-05 21:27:10 i Dagens,

Mötte en jägare på promenaden idag igen. Nu tycker jag att dom får ge sig. Finns ju knappt några älgar kvar där vi bor. Men den här jägaren var också snygg. Måste ha skett ett generationsskifte på jägarfronten för alla jag möter är unga och snygga. Han hade tappat sin gråhund och frågade om vi sett den. Vi gick hela långa rundan men varken såg eller hörde någon främmande hund.

När vi satt i bilen och var på väg till närmaste affär då fick jag se hunden. Hon stod vid sidan av bilvägen och såg vilsen ut. Jag kunde ju inte lämna en hund ensam vid en bilväg så jag stannade och försökte locka på hunden. Hon ville inte komma till mig. Klok hund! Var ändå intresserad av min lilla vovve som satt i bilen och skällde för full hals. Så jag tog ut min hund i koppel och lyckades koppla gråhunden också. Försökte sen baxa in gråhunden i bilen. Det var tungt. Jag fick in framdelen på hunden sen lyfte jag in henne i bilen. Japp, äntligen satt en frusen och trött gråhund bak i bilen och min hund stod i framsätet i grannens knä. Jag gissade att jägaren fortfarande var ute och letade efter sin hund så vi åkte tillbaka in i skogen. Gråhunden hittade Mummas påse med hundgodis och käkade upp allt som fanns. Mumma var sur. Gråhunden måste få mer mat och vatten och måste torkas. Mumma blev ännu mer sur.

När vi åkt runt i skogen ett tag hittade vi jägarens kompis som kunde ringa och berätta att hunden kommit tillrätta. När jägarens kompis försökte ta ut hunden ur min bil vägrade hon att röra på sig. Det var nog skönt att ligga på varma sköna fårskinn. Hon tänkte inte jaga några fler älgar idag. Men när hundens husse kom då blev hon glad.

Min hund blev också glad när gråhunden hoppade ut ur bilen. Äntligen fick hon tillbaka sin plats i bilen.

Kommentarer

Postat av: Humlan

Publicerad 2005-11-05 23:02:52

Det finns många vackra jägare :-)

Postat av: Kimmi

Publicerad 2005-11-06 00:41:27

Hahaha....han kanske körde Hundtricket juh! ;-)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-07 03:29:16

Re Humlan:
Dom flesta härute har varit gamla. Alltså riktigt gamla.
Har inget emot lite äldre män. :)

Men nu har det hänt något positivt!
Snygga och trevliga i lagom ålder.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-07 03:29:58

Re Kimmi:
Tänk om han gjorde det.
Hundtricket. Haha!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela