Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Supernanny igen

Publicerad 2005-09-27 22:32:15 i Lite av varje,

Nu har jag tittat på Supernanny. Och grät mig igenom hela programmet. Inte för att programmet var så dåligt. Eller ens så bra.
Kan inte skylla på PMS heller. Den har jag opererat bort.

Men det är så ...? Ja, jag vet inte riktigt vad det är. Vidriga barn, stressade föräldrar.
Supernanny med sina kläder utvalda för olika tillfällen. Visst är hon lite söt med sin dräkt och små glasögon. Sen släpper hon ut håret och dundrar in med sitt schema och en rejäl dos glädje.
M1 och jag brukar prata om hennes olika tekniker för att jobba med barn. M1 är både mamma och tandläkare. Nej, jag menar förskollärare. Jag är ju bara teoretiker så vad vet jag.

Men nog såg väl mamman lite deppig ut på slutet.  Pappan gillade schemat. Det syntes.

Själv önskade jag mig en Supernanny till hunden. Läs här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela