Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Leif GW Persson är väl lite mysig

Publicerad 2005-10-28 23:19:00 i Böcker,

Att många drömmer om Leif GW Persson upptäckte jag förra gången jag skrev om honom. Jag skrev fler inlägg om honom.

För några veckor sedan var min sommargranne på besök här. Hon hittade några kassar med böcker som jag fått tillbaka från en kompis. Hon undrade om hon kunde kolla igenom böckerna. Självklart fick hon göra det. Jag förklarade att det bara var deckare. Jag vet sen tidigare att hon inte läser deckare. Nu fick hon ett alldeles speciellt uttryck i ansiktet och förklarade att hon hade sett att det fanns några böcker av Leif GW Persson där. Hon ville gärna läsa böckerna för att GW verkar vara ”så mysig”.

Jag vet inte vad han gör med alla små kvinnohjärtan men när min deckarhatande sommargranne lånar böcker av honom för att han är ”mysig” då börjar jag undra.
Varför jag sitter på fredag kväll och skriver om GW det undrar jag inte ett dugg över.
Leif GW Persson rules. Så är det! Oavsett om han är mysig eller inte.

Men visst verkar han lite mysig?

Kommentarer

Postat av: Ellis

Publicerad 2005-10-28 23:27:50

Jag tycker han verkar helmysig! Diggar honom. Men - jag kan inte med hans böcker. Jag provade en och blev så besviken. Jag tyckte inte om det överhuvudtaget. Inte handlingen, inte hans sätt att skriva, inte karaktärerna... ingenting.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-28 23:32:30

Re Ellis:
Jag tror faktiskt att min sommargranne kommer att ha svårt för böckerna. Dom är ju lite råa.
Avrådde henne nästan. Men vi får väl se.

Men Lindamordet är lite annorlunda. Den är faktiskt rolig. :)

Postat av: Anna

Publicerad 2005-10-28 23:35:29

Är det bara jag som inte fattar....

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-28 23:43:31

Re Anna:
Det kanske beror på att du har ett liv! :)

Eller också är det för mycket klor. Kan aldrig vara nyttigt.

Postat av: Anna

Publicerad 2005-10-28 23:52:01

Jag tror det är klor, för liv, det har jag minsann inte.

Postat av: Mocca

Publicerad 2005-10-29 02:20:42

Leif GW är en mkt speciell herre, och en briljant deckarförfattare. Det är ngt. "truligt" över honom som är intressant :)
/M

Postat av: Alter ego

Publicerad 2005-10-29 09:51:08

Nja, jag tycker han är lite självgod och äcklig, jag...

Postat av: Kimmi

Publicerad 2005-10-29 22:23:58

Håller med alla utom Anna och Alter Ego hihi
Gw i mitt hjärta. Jag försökte läsa hans bok...öhhh...vintern...frosten...nå't...men den var inget vidare så jag läste aldrig ut den. Nu ligger den under ett av spjälsängens ben så att Loppan ska ha det högt under huvudet.
Som kuriosa kan jag berätta att under andra benet ligger ett fågellexikon. Det var de ena böckerna som var tjocka nog och dessutom LIKA tjocka så det blev jämnt.

Postat av: Christina

Publicerad 2005-10-30 07:25:43

Jag mötte Lassie....jag menar GW i foajén på Södertuna slott - ja inte igår - kanske för ett år sedan. Han såg ut som han alltid gör - som en obäddad säng som just kommit in från älgjakten.

Postat av: Kimmi

Publicerad 2005-10-30 08:38:57

Christina satte huvudet på spiken! Obäddad säng var det juh! Du såg inte händelsevis Guilliou också? Han och GW ska ju vara jägarpolers.

Postat av: Christina

Publicerad 2005-10-30 09:59:37

Nope ... ingen Guilliou ... men han kanske var och smög i skogarna runt omkring. Det var ett bröllop...jag minns inte vems och GW var där som obäddad säng för brudparet. Nej...f´låt jag menar han var där som gäst också eller var det hans dotter som gifte sig...äsch jag minns inte. Men han var där och jag såg inte hans vapendragare.

Postat av: Anna

Publicerad 2005-10-30 10:23:42

Jag har lite insider info som kanske kan ge lite avsmak.... han spottar snus i sin bil. Enligt mina källor låg det fullt med gamla snus (vad kallar man det?)...grejer på golvet i hans bil...

Postat av: Kimmi

Publicerad 2005-10-30 20:30:30

Har ju sagt innan att han är min favoritSLUSK hahahahahaha

Anna: snusprillor

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-30 22:03:07

Girls, girls, girls!

trulig
slusk
en obäddad säng. Haha!
spottar snus i bilen

Mannen, myterna.
Leif GW Persson.

Boken om Lindamordet var bara pang på. Inga hjältar. Men helt underbart bra. Rolig!

Boken som Loppan har under sängen har en mycket vacker titel. "Mellan sommarens längtan och vinterns köld".

Absolut min favoritslusk!
Som en obäddad säng.
Låter helt oemotståndligt.

Postat av: mrbullen

Publicerad 2005-11-01 02:52:02

hehe..GW e kung..en otroligt briljant å slipad herre det där.
Absolut den enda i sitt slag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela